Berita Terkini

Kumpulan Muslim di UK mahu tubuhkan 3 negeri bebas dengan Undang-undang Syariah

Pelampau Islam (gelaran yang diberikan oleh media barat terhadap kumpulan Islam) telah menyeru umat Islam Britain untuk menubuhkan tiga buah negeri bebas di UK.

Kumpulan Muslim di UK mahu tubuhkan 3 negeri bebas dengan Undang-undang Syariah

Kumpulan umat ​​Islam yang Menentang Perang Salib (MAC - Muslims Against the Crusades) telah menamakan bandar Bradford, Dewsbury dan Hamlets Tower di Yorkshire, Timur London sebagai tempat untuk melaksanakan peraturan Syariah.

Zaman pertengahan 'pemerintahan amir' akan berfungsi sebagai wilayah autonomi dan beroperasi sepenuhnya di luar undang-undang British, menurut dokumen yang diterbitkan di laman web mereka.

Kumpulan MAC diketuai oleh Abu Assadullah ditubuhkan tahun lepas dan telah berkembang dalam kehinaan kerana melakukan bantahan ganas, paling provokatifnya ketika membakar popi semasa kesunyian Hari Peringatan.

Di bawah tajuk 'Umat Islam perlu menubuhkan pemerintahan Islam di UK' dokumen itu menyatakan: "Kami mencadangkan sudah tiba masanya bahawa kawasan yang mempunyai penduduk Islam yang besar mengisytiharkan menggariskan pemerintahan amir bahawa umat Islam yang cuba untuk hidup di dalam kawasan ini cuba untuk hidup dengan Syariah sebagai sebanyak mungkin mahkamah mereka sendiri untuk melihat dan sekolah-sekolah dan hinggakan perdagangan yang memadai untuk diri sendiri."

"Kawasan yang mungkin untuk projek-projek ini ialah Dewsbury atau Bradford atau Tower Hamlets untuk dimulakan."

Kumpulan Muslim di UK mahu tubuhkan 3 negeri bebas dengan Undang-undang Syariah

"Dalam masa kita boleh membayangkan bahawa seluruh Syariah satu hari nanti mungkin akan dilaksanakan bermula dengan wilayah ini."

Panggilan pembakar mungkin mencetuskan kemarahan umat Islam golongan sederhana dan pemimpin masyarakat di kawasan dikenal pasti untuk rancangan radikal.

Ian Greenwood, pemimpin Majlis Bradford, berkata orang ramai "tidak akan membenarkan pelampau untuk memprovokasi mereka kepada keganasan."

[dailymail.co.uk]


Boleh tahan akhbar Daily Mail Lambung ni membuat propaganda ke atas umat Islam di UK, sehingga mereka digelarkan sebagai PELAMPAU ISLAM.

Sedangkan Muslim-muslim itu menuntut hak mereka, untuk membuat undang-undang Syariah di kawasan yang majoriti adalah penduduk Islam.  Masyarakat NON-MUSLIM di sana CUKUP TAKUT dengan Undang-undang Islam. 

Lagi pun Undang-undang Syariah atau Undang-Undang Islam WAJIB dilaksanakan oleh pemimpin Muslim. Tetapi banyak negara termasuk Malaysia sendiri sekarang ini TIDAK MAHU melaksanakan Undang-undang Islam. Sungguh sedih kerana semua ini akan mengundang BALA BENCANA yang lebih besar dari Allah ta'ala nanti.

Wahai umat Islam di Malaysia, Singapura, Indonesia dan sebagainya, lihatlah masyarakat Islam di UK pun mahukan Undang-undang Islam dilaksanakan, mengapa pula kita di sini yang juga majoriti umat Islam TAKUT untuk melaksanakan Undang-undang Allah itu?

Hari-hari kita baca AlQuran, dan AlQuran suruh kita laksanakan HUKUM HUDUD, tetapi kita buat PEKAK, TULI dan BUTA mata hati saja.

Tidak perlu paksa orang BUKAN ISLAM untuk mengikutinya, kita laksanakan saja dulu sesama Islam agar dapat jadi CONTOH kepada DUNIA bahawa Undang-undang Islam ini sangat cantik dan mampu untuk MENCEGAH JENAYAH dan MAKSIAT.  Bagi dulu PILIHAN kepada bukan Islam sama ada mahu ikut Undang-undang Islam atau guna yang sedia ada.

Jika dilakukan dengan sebaik mungkin dan berhikmah, insyaAllah negara akan aman dan tiada lagi kacau bilau dan berperang sesama sendiri. Tetapi apakan daya, NAFSU-NAFSU pada DUNIAWI masih banyak lagi di hati sanubari kita semua, na'uzubillah .......

Peace and justice for all!  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (13) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (53) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (49) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (247) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (333) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.