Berita Terkini

Membakar lemak lebih penting, bukannya hilang berat badan

Turbocharged
Ada orang yang kurus, susah nak gemuk. Ada pula orang gemuk, susah nak kurus. Semua ini adalah ujian. Walaubagaimana pun kita diberi peluang untuk berusaha.

Apabila bercakap tentang berat badan, kebanyakan dari kita tidak sabar, berusaha untuk mengurangkannya secepat mungkin. Tapi diet tradisional dan perancangan latihan sering menyebabkan kekecewaan dan kekecewaan - dan bahkan boleh membuat anda kurang sihat.

Masalahnya mungkin berasal dari kenyataan bahawa pada dasarnya setiap diet mengatakan bahawa kita perlu menurunkan berat badan. Tetapi bagi kebanyakan orang, adalah lebih penting untuk menumpukan pada cara-cara untuk mempercepat kehilangan lemak, bukan berat badan.

"Banyak diet konvensional dan rutin latihan yang popular justeru boleh membuat anda lebih gemuk dan lebih kecewa," ujar Dian Griesel, co-author dengan abangnya Tom Griesel dari buku diet dan kecergasan baru 'turbocharged'.

"Satu-satunya yang kita ingin hilangkan ialah lemak tubuh yang berlebihan, bukan tulang, otot, air atau keperluan lain. Namun, ini adalah apa yang biasanya memburuk atau hilang dalam kebanyakan diet yang memfokuskan penurunan berat badan."

Masalahnya bermula dengan bagaimana kita semua diberitahu untuk mengukur kejayaan. Satu skala pengukuran berat badan standard memberikan sedikit maklumat. Seseorang sebenarnya boleh sangat ramping dengan tubuh yang cukup cecair dan berotot, namun mereka mungkin lebih berat daripada seseorang dari ketinggian yang sama yang sebenarnya gemuk. Lagipun, otot lebih padat daripada lemak.

"Buanglah skala tradisional anda," ujar Tom Griesel. "Pengukuran yang relevan hanyalah peratusan lemak tubuh anda. Ini boleh dengan mudah dikira dengan pengukuran leher dan pinggang bagi lelaki, dan pengukuran leher, pinggang dan pinggul bagi perempuan."

Menariknya, walaupun jika anda tidak kelebihan berat badan, saiz pinggang yang lebih dari 33 inci, tanpa mengira berat badan anda, meningkatkan risiko kesihatan seperti penyakit jantung.

Seorang lelaki kurus sihat harus memiliki peratusan lemak tubuh dalam lingkungan 8 hingga 18 peratus, dan perempuan sihat antara 16 hingga 24 peratus. Semakin muda anda, semakin rendah lingkungan kesihatan yang diterima.

Alasan utama berlaku kelebihan lemak ialah kerana diet yang tidak betul bersama-sama dengan kurangnya aktiviti. Stres menyulitkan hal-hal lebih lanjut dengan memicu pelepasan hormon kortisol yang menyebabkan hati menghasilkan gula berlebihan. Gula yang berlebihan menyebabkan timbul rasa lapar, jadi kita lebih cenderung makan lebih banyak ketika stres dan, sebagai hasilnya, pertambahan lebih banyak lemak.

Adik-beradik Griesel ini mengesyorkan diet yang terdiri daripada buah-buahan, sayur-sayuran, kacang-kacangan, biji-bijian, daging dan ikan. Mereka juga menyarankan anda secara berperingkat meningkatkan tahap aktiviti anda secara keseluruhan.

Berjalan adalah cara yang bagus untuk mengurangkan lemak dan meningkatkan kesihatan anda secara keseluruhan, tetapi begitu juga membersihkan rumah anda, mengejar anak-anak anda, mencuci kereta atau berkebun. Aktiviti adalah aktiviti, sama ada anda menyebutnya bersenam, menjalankan tugas atau berseronok.

Yang paling penting adalah bahawa anda menyusun rencana yang terbaik untuk anda - yang membantu anda kehilangan lemak, bukannya otot, sementara menjalani kehidupan yang lebih aktif.


[Pocono Record , turbocharged.us.com]


Tips kurus badan , Membuang lemak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (13) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (58) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (50) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (247) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (335) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.