Berita Terkini

Pesakit pandu ambulan selepas pemandunya diserang sakit jantung

Pesakit pandu ambulan selepas pemandunya diserang sakit jantung
Seorang lelaki yang mengidap kanser terminal yang sedang dibawa ke hospital dalam ambulans telah menyelamatkan nyawa pemandu, yang telah mengalami serangan jantung, doktor di Perancis telah mendedahkan.

Pesakit ambulans Perancis itu mengawal kenderaan untuk menyelamatkan pemandu, Jean-François Pina dari serangan jantung.

Pemandu tersebut "mungkin boleh meninggal dunia" tanpa bantuan pesakit kanser iaitu Christian Nayet, 60.

Pesakit dalam perjalanan untuk menjalani ujian rutin di hospital lain sebelum kejadian itu berlaku.

Doktor-doktor Perancis mengakui bahawa tanpa bantuan Encik Nayet, Encik Pina "mungkin telah meninggal dunia."

"Saya beritahu kepadanya: 'Berikan saya kunci, percayalah! Nyawa saya tidak berada dalam bahaya, tetapi anda sekarang," Encik Nayet beritahu akhbar Perancis.

"Saya tidak boleh membunyikan siren, tetapi saya berjaya menghidupkan lampu di dalam dan memberitahu beliau untuk meletakkan tangannya ke luar tingkap untuk memberi isyarat kepada kereta-kereta untuk membiarkan kami lalu."

Encik Nayet, yang menghabiskan masa hidup di UK sebelum kembali ke Perancis, dibawa dalam ambulans lain ke Hospital Lille untuk menjalani imbasan beliau.

Beliau berkata: "Saya menjalani kimo, dua operasi dan saya tidak benar-benar berharap. Hari-hari saya diberi nombor, tetapi semangat masih utuh. "

Pemandu ambulans menghubungi Encik Nayet untuk mengucapkan terima kasih kepadanya pada hari berikutnya.

"Saya beritahu beliau:" Perkara yang paling penting adalah bahawa kamu ok. Bagi saya, malam (saya selamatkan kamu) saya tidur seperti bayi - Saya tahu saya telah melakukan sesuatu yang baik," kata beliau.


Sumber : scotsman.com


Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (13) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (54) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (49) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (247) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (334) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.