Berita Terkini

Ritual Syiah, Hindu, Yahudi dan Kristian sama

Ritual Syiah, Hindu, Yahudi dan Kristian yang sama

Kalau kita lihat pada zaman dulu kala, ajaran-ajaran yang mengajar tentang KORBAN DARAH MANUSIA ini hanyalah ajaran Pagan dan Penyembah Syaitan.


Persamaan Kristian dengan Syiah yang bertentangan dengan Islam

- Kedua-dua fahaman atau agama ini dipengaruhi oleh Yahudi sehingga menyebabkan banyak berlaku perubahan dari ajaran asal.

- Kristian mendewakan Yesus / Jesus / Isa a.s lebih dari manusia biasa, memuliakan para sahabat Nabi Isa a.s iaitu Hawariyyun lebih dari para nabi.  Sementara Syiah mendewakan Saiyyidina Ali r.a lebih dari manusia biasa.  Dan memuliakan para Imam 12 mereka lebih dari sepatutnya.

12 imams in Syiah


- Kristian menyerahkan urusan agama kepada pendeta dan rahib semata-mata. Apa yang mereka kata halal, maka halal lah. Syiah pula menyerahkan kepada Imam-imam mereka.

- AlKitab Kristian sudah ditokok-tambah dan diselewengkan oleh Yahudi. Syiah juga ada mengubah beberapa ayat Al-Quran dan menambah satu surah yang bernama Surah Wilayah dalam AlQuran versi mereka.  Sila klik maklumat lanjut tentang Syiah.

- Kristian menganggap bahawa Jesus sebagai Juruselamat kepada seluruh manusia. Perkara ini dinyatakan sendiri oleh Paul. Paul menyatakan Jesus sebagai “Tuhan dan Juruselamat kita yang besar”. Ia berdasarkan kepada Bible Titus 2:13, “dengan menantikan penggenapan pengharapan kita yang penuh bahagia dan penyataan kemuliaan Allah yang Mahabesar dan Juruselamat kita Yesus Kristus”.

Syiah mengatakan para Imam juga adalah juruselamat;

Pada Imam adalah sumber keSELAMATAN pada hari pembalasan bagi orang-orang yang mengakui status mereka sebagai teman (Auliya’) dari Allah, dan para ahli waris yang sebenarnya dari para Nabi. Sebaliknya para imam akan menjadi hakim yang jelas terhadap orang-orang yang menentang status kemuliaan mereka. Manakala Yesus akan turun dari Syurga untuk membantu Imam Dua Belas sehingga beberapa bahagian dalam PENEBUSAN DOSA dan penghakiman terakhir oleh para Imam”. Rujukan ini diperolehi dari sebuah Tesis yang ditulis oleh Mahmod Mustafa Ayoub yang bertajuk “Redemtice Suffering in Islam: A study of Devotional Aspects of Asyura in the Middle Age”.  [Teologi Kristian di dalam Aqidah Syiah]

- Kristian melukis gambar Yesus


Syiah melukis gambar Ali r.a



Persamaan Yahudi dengan Syiah yang bertentangan dengan Islam

- Yahudi mengatakan bahawa pemerintah mesti dari keluarga Nabi Daud a.s, sedangkan Syiah mengatakan pemerintah mesti dari keluarga Ali r.a.

- Yahudi menyelewengkan Taurat, sedangkan Syiah menyelewengkan Al-Quran dengan mengubah ayat dan menambah satu Surah bernama Surah Wilayah.

Mereka juga mengatakan AlQuran sebenarnya ada 17,000 ayat iaitu 'Mushaf Fathimah'. Mereka menuduh sahabat Nabi S.a.w menghapuskan sepuluh ribu ayat lebih.

- Yahudi menuduh Maryam sebagai seorang penzina.  Syiah menuduh Aishah r.a juga pernah berzina, sepertimana yang disebut oleh Al-Qummi (pembesar Syiah) dalam Tafsir Al-Qummi (II/34).

- Yahudi dibenarkan menipu kepada selain mereka. Begitu juga dengan Syiah dengan Taqiyyah (berpura-pura) mereka.

- Yahudi mengatakan, "Kami tidak akan disentuh oleh api neraka melainkan hanya beberapa hari saja." [Surah Al-Baqarah : 80]. Syiah lebih dahsyat lagi dengan mengatakan, "Api neraka telah diharamkan membakar setiap orang Syiah," sebagaimana disebut dalam kitab mereka yang dianggap suci iaitu Fashl Kitab (hal.157).

- Kedua-duanya mengatakan Talak tiga tidak jatuh.

- Wanita tidak ada 'iddah.

- Melarang makan daging unta.

- Menghalalkan darah kaum Muslimin.

- Yahudi sangat keras memusuhi kaum Muslimin, firman Allah Azza wa Jalla, ertinya: "Pasti kamu akan dapati orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik." [Surah Al Maidah : 82]

Demikian pula dengan orang-orang Syiah, sangat memusuhi Ahlus Sunnah wal Jamaah, bahkan menganggap mereka sebagai najis.

- Membenci malaikat Jibril a.s.  Orang-orang Yahudi membenci Jibril. Mereka mengatakan bahawa Jibril adalah musuh kita dari kalangan malaikat. Adapun Syiah berkata, Jibril telah keliru dalam menyampaikan wahyu kepada Rasulullah S.a.w. Mereka juga berkata, "Sesungguhnya Jibril ‘alaihis salam telah melakukan khianat ketika menyampaikan wahyu kepada Muhammad S.a.w, padahal yang lebih layak adalah Ali bin Abi Thalib r.a."


Warga Syiah melakukan ritual sesat di 'Ka'bah' mereka di Iran


Pokok pangkalnya Syiah dan Kristian dipengaruhi oleh Yahudi. Syiah dimulai oleh Abdullah bin Saba' sementara Kristian diseleweng oleh Paulus.

Menurut Yahudi, orang yang paling baik adalah sahabat Nabi Musa a.s.

Menurut Nasrani, orang paling baik adalah sahabat Nabi Isa a.s iaitu Hawariyyun.

Menurut Syiah, orang yang paling buruk adalah sahabat Nabi Muhammad S.a.w.

Yahudi sangat mengetahui bahawa Syiah lahir dari propaganda dan tipu-daya mereka sendiri, maka sebab itulah mereka menganggap Syiah seperti kawan mereka dan akan membantu sedaya mungkin.  Tetapi mereka mengaburkan pandangan masyarakat dunia di media-media utama seolah-olah mereka bertelagah dan tidak sehaluan.

Yahudi adalah golongan minoriti di dunia ini, tetapi akibat angkuh, dendam dan kelicikan mereka, hingga dapat memperdayakan golongan majoriti dan sebagainya.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (13) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (58) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (50) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (247) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (335) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.