Berita Terkini

Pesta Berpelukan dan Gaya Hidup Sihat sempena Coronavirus di Israel

Pesta Berpelukan dan Gaya Hidup Sihat sempena Coronavirus di Israel
Walaupun kebanyakan orang Israel tinggal di dalam rumah dan mengamalkan pengasingan sosial, satu kumpulan pinggiran masyarakat hippie mempunyai penyelesaian tersendiri, iaitu "berpelukan". Selama lebih dari seminggu sekarang di ladang ekologi di utara, berpelukan dan aktiviti-aktiviti lain telah melanggar perintah anti-coronavirus.

"Isolasi sudah berlalu! Datang ke pengasingan komunal!" penganjur berkata di Facebook. Pada waktu malam para peserta tidur di tempat tidur puak itu, sementara pada siang hari mereka menanam sayur-sayuran dan berenang sesekali di kolam air yang berdekatan.

Acara itu termasuk acroyoga - yang menggabungkan yoga dengan akrobatik - aktiviti perkongsian dan pesta pajama. Antara 20 hingga 30 orang di sana pada masa ini, kebanyakannya muda, tetapi beberapa orang ibu dengan anak-anaknya juga telah ikut serta.

"Kami membayangkan satu acara yang menggabungkan pertanian ekologi dengan keseronokan, dan berendam dalam kolam air - dengan atau tanpa pakaian. Kemudian mereka mula bercakap mengenai sekatan yang berkaitan dengan korona, jadi kami berkata, sialan, orang tidak akan datang ke sini. Tetapi mengapa tidak? Ini mungkin sebenarnya menarik orang."

Tidakkah anda merasakan anda membahayakan diri sendiri dan orang lain yang datang ke sini?

"Corona adalah jenis selesema yang serius. Histeria sangat berlebihan berkaitan dengan risiko yang dimiliki oleh orang muda. Jadi saya akan mempunyai gejala-gejala selesema yang serius. Baiklah."

Adakah anda mengambil langkah berjaga-jaga seperti menggunakan sanitizer tangan?

"Tidak."

Adakah sesiapa memberi amaran kepada anda?

"Seseorang menulis bahawa dia percaya perhimpunan ini adalah haram, bahawa kami akan dibubarkan atau didenda. Tetapi semua orang yang datang ke sini berkongsi pandangan kami. Apabila seseorang datang kepada saya, saya fikir mereka mungkin tidak mahu berjabat tangan, jadi saya tunggu.

"Tetapi semua orang yang datang ke sini memberi pelukan kepada orang lain. Mereka semua mengatakan mereka melarikan diri dari histeria dan bahawa ada baiknya ada satu tempat yang wajar di mana orang tidak takut untuk menyentuh antara satu sama lain. Kami adalah sebuah pulau kewajaran. "

Adakah anda bimbang dengan pihak berkuasa?

"Pada satu ketika, ada orang-orang itu yang datang ke sini, orang yang mempunyai kuasa untuk memecahkan tempat ini, tetapi tidak jelas tentang apa yang dikunjungi. Mereka tersenyum, berjabat tangan dengan kami, dan kami masih di sini. "

Adakah ibu bapa anda tahu?

"Ibu saya yang membantu saya menyiapkan tempat ini, tetapi dia berusia 60 tahun dan bimbang dari dijangkiti, jadi dia tidak menjabat tangan orang lain. Orang tertua di sini adalah sekitar 40."

Jadi adakah ini protes terhadap lockdown itu?

"Ia bukan protes, ia adalah perlindungan bagi sesiapa yang tidak mahu menjadi sebahagian daripada histeria kebangsaan semasa. Saya memberitahu semua orang, "selamat datang ke kem pelarian." Terdapat satu tilam besar untuk semua orang, beberapa tempat berteduh, dan kami bersedia untuk datangnya ramai lagi orang lain."

Seorang rakan lain dalam menganjurkan acara tersebut mengatakan bahawa baginya, kesihatan awam dapat dicapai dengan sedikit matahari, makanan yang baik, penyayang dan disayangi.

"Kerana coronavirus, pasar-pasar ditutup, jadi sukar untuk membeli buah dan sayuran," katanya. "Tetapi mereka membiarkan pasaraya terbuka supaya orang boleh membeli makanan ringan, seolah-olah itu lebih penting daripada pisang."

Tetapi jika salah seorang daripada anda dijangkiti coronavirus, anda semua akan dijangkiti.

"Kita semua akan berjaya pada akhirnya. Persoalannya ialah bagaimana anda berurusan dengannya. Hampir semua mangsa mempunyai penyakit yang mendasari. Ini berlaku kerana orang merokok dan makan racun perindustrian. Ditambah lagi mereka tidak mendapat Vitamin D yang cukup dari matahari, dan itulah yang kami dapatkan di sini. Acara ini tidak bertentangan dengan penubuhan, ini bertujuan untuk meningkatkan sistem imun kita. "

Anda mendakwa bahawa anda membuat langkah yang sihat.

"Ya. Jika sistem kesihatan menyokong kesihatan rakyat dan bukannya melindungi industri, ia akan mengharamkan Coca-Cola, misalnya. "



p/s: Ada PRO dan KONTRA juga dalam usaha sekumpulan orang ini. Walaupun berpelukan beramai itu bukanlah satu perkara yang bagus, apalagi dalam situasi sekarang. Ada juga yang bagusnya usaha mereka itu, antaranya ialah kaedah mereka untuk mengamalkan gaya hidup sihat dengan memakan buah-buahan dan sayur-sayuran segar serta usaha untuk meningkatkan sistem imunisasi tubuh.

Dan paling penting, mereka TIDAK SUKA kepada Coca-Cola. Ya, minuman seperti Coca-Cola, Pepsi dan seumpamanya lah yang selama ini BANYAK MEMBERI PENYAKIT kepada manusia. Tetapi manusia tetap minum minum dan minum minuman-minuman mudarat itu. Macam dah tak ada menda lain nak minum! Hhmmmmm.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (12) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (63) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (85) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (50) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (248) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (336) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.