Slider

Cara Hidup

Konspirasi

Dunia Islam

Kisah Nabi dan Sahabat

Kisah umat dahulu

Sains

Foto

Pautan Luar

» » Model glamor mahu peluk Islam

Dia sebelum ini menghabiskan hari-harinya bergambar dengan seluar dalam beliau tetapi kini model glamor Carley Watts, 24, mahu menutup tubuhnya selepas jatuh cinta dengan penjaga pantai Tunisia, Mohammed Salah, 25.

Model glamor mahu peluk Islam

Model yang juga seorang ibu tunggal, dari Dearham di Norfolk, bertemu Salah semasa bercuti di Tunisia pada bulan April dan berkata bahawa dia begitu serius terhadap penjaga pantai itu dan dia bersedia peluk Islam untuk menjadi isterinya.

Dari bulan Oktober, Carley dan Alannah anaknya, 2, akan tinggal berdekatan dengan keluarga beliau di bandar Monastir, di mana dia akan menghabiskan enam bulan belajar tentang agama - dan merancang perkahwinan mereka.

“Rakan-rakan saya menyangka saya menjadi gila. Mereka tidak dapat membayangkan bagaimana seorang wanita yang suka bersosial akan menutup kepala dan memeluk Islam.

“Pertemuan dengan Mohammed telah mengubah hidup saya. Saya tidak mahu lagi menjadi liar dan mendedahkan buah dada,’’ katanya .

"Sebaik sahaja kami berkahwin, badan saya adalah untuk matanya sahaja."

Walaupun Mohammed sendiri sudah tahu apa yang Carley lakukan untuk menyara hidup, katanya kepada The Sun, keluarganya tidak mengetahui tentang kerjayanya dan tidak akan diberitahu.

Ibu tunggal hampir tidak pernah di dengari di Tunisia, di mana di seks luar perkahwinan tidak disukai dan boleh dihukum oleh undang-undang.

"Ini adalah jenis nilai-nilai yang saya suka tentang budaya mereka. Wanita dilayan dengan hormat dan mereka juga menghormati diri mereka dan badan-badan mereka. Mereka tidak melakukan satu malam berdiri atau flings kasual. Apabila saya bersama Mohammed, saya rasa begitu terisi, tenang dan bahagia. Saya tahu dia adalah jenis, lelaki keluarga bagi saya," kata Carley.

[The Sun , Mail Online]


p/s:  Orang-orang barat semakin mahu kembali kepada FITRAH dan menutup aurat, tetapi ada segelintir orang-orang Islam kita yang makin menjauhkan diri dari Islam dan mahu hidup cara barat, na'uzubillah.

Ketahuilah, mereka-mereka yang bukan Islam sekarang ini, mungkin tidak sampai sepenuhnya pengajaran tentang Islam yang tulen dan betul kepada mereka, kerana mereka terdedah kepada pembohongan-pembohongan media yang melakukan propaganda terhadap Islam dan Muslim.

Sedangkan kita yang sudah sedia Islam dan diajar tentang Islam yang betul, tetapi semakin jauh dari agama kita sendiri dan mahu hidup seperti orang bukan Islam. Itu sebenarnya lebih teruk kerana kita sudah mengenal yang HAK tetapi menolak dan menjauhkan diri darinya.

Semoga kita dapat insafi diri dan sama-sama cintakan Allah dan Muhammad Rasulullah S.a.w lebih dari segala-galanya dan hidup dengan cara hidup Islam .......


«
Next
Catatan Terbaru
»
Previous
Catatan Lama


Artikel berkaitan:

Tiada ulasan: