Berita Terkini

Jin banyak bocorkan rahsia dalam rancangan Dua Dunia

Alangkah bagusnya kalau Malaysia juga dapat perbanyakkan rancangan seperti rancangan Dua Dunia oleh Trans 7 dari Indonesia ini. Sebuah rancangan yang melawat ke tempat-tempat yang 'keras' dan mempunyai mitos tersendiri di kalangan masyarakat setempat, kemudian membongkar rahsia-rahsia mistik yang terjadi di tempat tersebut.

Dari soal jawab dengan jin-jin yang meresap masuk ke dalam tubuh beberapa orang perantara (mediator), banyak juga rahsia-rahsia alam mereka yang terbongkar , contohnya seperti cara mereka merasuk manusia, apa yang mereka suka dan tidak suka pada manusia, bagaimana kaedah mereka cuba menghasut manusia membuat syirik dan sebagainya.

Jangan percaya 100% kepada apa yang diucapkan oleh jin kerana mereka juga boleh menipu. Sepertimana manusia juga, ada yang jenis menipu dan ada yang tidak. Maka sebab itu di akhir setiap rancangan Dua Dunia ini ada kesimpulan yang dibuat oleh pengamal-pengamal supernatural atau ustaz yang menjadi jemputan khas dalam rancangan ini.


Mana-mana yang tidak bercanggah dengan syariat mungkin boleh diambil sebagai pengajaran. Dan tidak perlu dihairankan jika jin-jin dan syaitan pun boleh membocorkan rahsia mereka dan memberitahu perkara yang sepatutnya manusia lakukan. Contoh seperti ini pernah terjadi di zaman Nabi Muhammad S.a.w pun, dalam peristiwa syaitan memberitahu kelebihan membaca ayat Kursi sebelum tidur kepada Abu Hurairah r.a.

Tidak perlu saya ulas panjang, kepada anda yang masih belum menonton rancangan Dua Dunia ini boleh lah tontonnya dalam video-video yang disertakan di sini, dan banyak lagi boleh didapati di Youtube.  Cuma antara hikmah-hikmah yang dapat petik dari keseluruhan video yang sudah saya tonton, antaranya ialah;

- Jin suka mengganggu manusia yang berfikiran kosong, melamun, tidak suka berzikir dan tidak kuat imannya. Jin sukar untuk mengganggu mereka-mereka yang kuat iman dan sentiasa berzikir kepada Allah S.w.t.

- Ramai dari para jin yang mengaku Muslim berpesan agar kita semua menjaga solat 5 waktu dengan sebaik mungkin. Sehinggakan ada jin yang mengatakan , manusia yang tidak solat 5 waktu itu seperti seekor kera.

- Kebanyakan mala petaka yang menimpa manusia di tempat-tempat yang dikatakan 'KERAS' adalah disebabkan kecuaian dan perbuatan manusia sendiri. Jin sangat marah dan suka mengganggu mereka-mereka yang suka berbuat maksiat dan bermulut celupar di tempat-tempat mereka.

Biasanya jin Muslim yang tidak suka manusia lakukan maksiat di tempat mereka. Sedangkan jin-jin jahat suka mengganggu orang-orang yang belajar agama, yang baik-baik dan seumpamanya. Maka jika tidak berzikir, akan mudah lah jin-jin syaitan itu mengganggu.

- Jin dapat juga mengganggu mereka-mereka yang belajar agama atau membaca AlQuran jika sekiranya hati dan niat mereka tidak ikhlas. Mungkin mereka ada hajat keduniaan seperti mahu kesaktian, keramat dan seumpamanya, bukan semata-mata kerana Allah.

- Hendaklah berdoa betul-betul dan penuh perasaan kepada Allah jika mahu meminta sesuatu. Jangan sesekali minta kepada suatu yang lain walaupun diberitahu itu hanya perantara kepada Allah. Minta terus saja kepada Allah dengan sepenuh hati, dengan sedar hati, insyaAllah Dia akan kabulkan kerana Dia Maha Mendengar lagi Maha Pemurah.

- Banyak juga dikorek sejarah dan peristiwa-peristiwa silam.

- Dan banyak lagi .......



Pertarungan Ustaz Surya dengan Siluman


Lagenda Jaka Tarub


Ustaz Hakim mengikat jin


Lagenda si Pitung


Jejak pengganggu sekolah


Kampung yang hilang akibat letusan Krakatau


Jin mengaku menuntut bela atas kezaliman pemerintah



Tugu pahlawan Surabaya



Penelusuran ke makam Ratu Manangsih



Makam Syeh Mahdum



Pesantren Salafiah Kuningan



Menguak Misteri Bangunan Tua Berbah,Sleman Yogjakarta



Pesan dari Balekambang Malang


Haruskah kita minta izin kepada makhluk halus?


Pesugihan Gunung Kawi


Wallahu a'lam .......



Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (13) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (53) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (49) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (247) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (333) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.