Berita Terkini

Wanita Atheis yang masuk Islam pada usia 65 tahun

Margaret Templeton dilahirkan di Scotland di dalam rumah keluarga ateis. Nama Islamnya ialah Maryam Noor.

Dalam rumah itu, mereka tidak pernah dibenarkan bercakap tentang Tuhan, dan walaupun mereka belajar sesuatu di sekolah, mereka tidak dibenarkan untuk berkata apa-apa atau akan dihukum.

"Selagi saya boleh ingat, saya telah mencari kebenaran tentang mengapa saya di sini, di dunia ini, apa tujuan saya di sini, apa yang saya patut lakukan." kata Maryam.

"Sebaik saja saya menjadi cukup dewasa, saya mula mencari beberapa maklumat tentang "peribadi yang dipanggil Tuhan" ini, yang disebut orang, dan sepanjang hidup saya, saya telah mencari kebenaran, bukannya agama tertentu. Kebenaran, sesuatu yang masuk akal kepada saya, sesuatu yang membuka hati saya dan yang telah membuat hidup saya berbaloi. Saya telah biasa di setiap gereja di dalam kerajaan ini, kedua-duanya di sini dan di rumah, ia tidak pernah berlaku kepada saya untuk berfikir tentang Islam."

"Saya menjadi tertarik kepada Islam, tetapi peperangan berlaku di Iraq, dan saya membaca perkara-perkara yang buruk mengenai orang-orang Islam, tetapi saya berpelajaran tinggi tentang agama-agama lain untuk mengetahui bahawa perkara-perkara ini tidak benar, penipuan-penipuan itu telah diberitahu, jadi saya pergi mencari seorang guru yang boleh mengajar saya sesuatu tentang cara hidup Islam, supaya saya boleh menyangkal perkara-perkara ini yang mengatakan orang Islam salah, yang mana adalah penipuan, dan yang datang dari syaitan."

"Saya membaca Al-Fatihah, dan ia adalah seperti saya dipanah dengan kilat, air mata mengalir dari mata saya, air mata seperti Air Terjun Niagara."

Salah satu perkara yang saya lakukan adalah bahawa saya bercakap kepada semua orang. Saya pernah tersenyum kepada semua orang dan berkata "Hello", "Bagaimana anda", dan "Hari anda seperti apa" .. sepertimana Yesus menyebarkan kebahagiaan pada bila-bila masa. Pada masa itu, saya adalah seorang Roman Katolik tetapi saya sangat sedih dan saya meninggalkan Gereja, dan saya tidak tahu ke mana hendak pergi."

"Pada masa yang sama, saya mencari seorang guru di dalam Islam, saya berdoa terus-menerus sepanjang hari kepada Tuhan "Tolong ... tolong ... tolong ... tolong .." lagi dan lagi dan lagi sepanjang hari selama hampir dua tahun, kerana saya tidak tahu apa yang perlu dilakukan atau ke mana untuk pergi."

"Seorang kawan kepada kawan kepada kawan membawa saya nama seorang alim - ulama. Namanya ialah Nur El-Din, dan dia adalah seorang Arab yang dilahirkan di negara ini. Beliau menjemput saya datang ke rumahnya, saya lakukan, dan dia memberitahu saya apa buku-buku yang harus dibeli, dan bahawa saya boleh memanggil beliau jika saya mempunyai soalan. Dan itulah hubungan kami. Terdapat tujuh jilid bukunya, ia adalah tafsir Al-Quran, dan ia sangat bagus."

"Jadi saya mula belajar. Saya membuka buku yang pertama, saya membaca akuan terima. Saya tidak bermula dari belakang, saya bermula dari depan, dan saya dengan serta-merta di dalam Al-Baqarah. Dan sebelum Al-Baqarah, Al-Fatihah, dan saya membaca Al-Fatihah, dan ia adalah seperti saya terkena kilat, air mata mengalir dari mata saya, air mata seperti Air Terjun Niagara. Hati saya berdegup kencang ... saya berpeluh, saya gementar, ... saya takut ini adalah syaitan, seperti dia cuba untuk menghentikan saya kerana saya mungkin mencari jalan, kerana buku ini mungkin akan memberikan saya jalan kebenaran, iaitu apa yang saya ingin dapatkan."

"Saya menelefon orang alim itu, katanya datang, saya mahu lihat anda. Jadi saya pergi kepadanya dalam kesejukan di musim sejuk, dan saya tiba di sana seperti blok ais, tetapi mengalami sedikit penyeksaan adalah tiada apa-apa untuk Allah seperti yang saya dapati. Dan saya menjelaskan pengalaman saya kepada alim saya itu. Saya berkata ini adalah syaitan, apa yang perlu saya lakukan? Salah satu perkara yang berlaku ketika kesedihan ini ialah saya melihat jantung saya, saya dapat melihat jantung saya di sini, merah, sangat besar, agak cerah, tidak berbentuk sepertinya langsung. Saya agak takut, dan saya berkata, apa yang anda fikir perlu saya lakukan? "

Dan dia berkata kepada saya "Margaret" dia berkata, "anda akan menjadi seorang Muslim".

Dan saya berkata, "Tetapi saya tidak membaca buku-buku ini untuk menjadi seorang Muslim".

"Saya membaca mereka agar boleh untuk menyangkal pembohongan yang diberitahu tentang orang-orang Islam."

"Saya tidak mahu menjadi seorang Muslim".

Dan dia berkata "Baiklah Margaret, anda akan menjadi seorang Muslim, kerana saya perlu memberitahu anda, telah ada campur tangan ilahi dalam kehidupan anda."

Saya berusia 65 tahun. Saya kini 66. Saya telah Islam selama setahun.

"Saya pergi belajar dengan alim itu, daripada kira-kira November hingga Februari, dan saya tidak sabar lagi untuk melakukan Syahadah saya, dan saya bertanya kepadanya adakah anda fikir ia adalah terlalu awal untuk saya datang, kerana saya benar-benar tidak mahu menjadi seorang Muslim, tetapi saya pasti saya akan belajar dan Allah akan memaafkan saya kerana saya tidak menghargai hadiah besar yang Dia berikan saya. Saya bukannya membenci untuk menghargainya, saya terlalu kecil, terlalu banyak berdosa, untuk menghargai hadiah besar yang Dia berikan ini. "

"Beliau berkata "Noor, datang pada 11 Februari 2003, dan dia duduk agak jauh dari saya ..., dia berpakaian putih dari kepala ke kaki, dan dia berkata "Ulang selepas saya" dan dia mengucapkan kalimah Syahadah yang saya ulangi selepasnya."

"Anak lelaki saya adalah satu-satunya yang percaya bahawa saya mungkin telah menemui kebenaran dan dia adalah satu-satunya pada masa ini yang boleh menjadi seorang Muslim."

"Lalu saya berkata "Apa yang saya katakan?" Dan dia memberitahu saya dalam Bahasa Inggeris apa yang saya katakan, dan saya berkata, "Kemudian saya seorang Muslim" dan beliau berkata: "Ya dan nama anda adalah Maryam". "

"Saya tidak boleh mengatakan bahawa saya seorang Muslim yang baik kerana ia adalah amat sukar. Saya kehilangan semua kawan-kawan katolik saya, semua rakan-rakan yang saya biasa bercakap. Anak perempuan saya berpendapat bahawa saya gila!. Anak lelaki saya adalah satu-satunya yang percaya bahawa saya telah menemui kebenaran dan dia adalah satu-satunya pada masa ini yang boleh menjadi seorang Muslim. "

"Perkara kedua yang membuat hidup saya amat sukar adalah bahawa saya hidup dalam dunia yang sekular dan tidak di dunia Islam dan saya mahu dengan segenap hati saya untuk hidup di dunia Islam dan masyarakat Islam. Saya Islam hanya di kawasan di mana saya tinggal. Tetapi Allah telah sangat baik kepada saya kerana di tengah-tengah semua kesukaran ini, saya gembira, saya belajar. "

"Saya membaca segala-galanya dalam Bahasa Inggeris kerana usia saya, kerana saya tidak dapat ingat bacaan, jadi saya menggunakan buku. Dan saya memohon pada Allah "Tolong ingat ya Allah, yang Maha Mengasihani dan Maha Penyayang, bahawa saya benar-benar hanya seorang bayi, tetapi saya seorang bayi berumur 65 tahun dan saya mempunyai sedikit kesukaran dan Anda mesti bantu saya" dan ini adalah salah satu daripada caraNya membantu saya."



[onislam.net]




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (13) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (58) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (50) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (247) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (335) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.