Slider

Cara Hidup

Konspirasi

Dunia Islam

Kisah Nabi dan Sahabat

Kisah umat dahulu

Sains

Foto

» » » Bayi umur 3 bulan tumbuh payu dara dan ada waktu haid

Para doktor di Russia bingung dengan apa yang terjadi pada seorang bayi perempuan. Bayi itu sudah menunjukkan tanda-tanda akil baligh pada usia baru 3 bulan!

Milana, sekarang berusia 7 bulan, mempunyai kitar haid teratur, payu daranya sudah mulai membentuk dan dia telah mengembangkan bulu di kemaluan.

Sebuah sumber di Hospital Klinikal Kanak-kanak Rusia mengatakan, "Ini adalah kes pertama dalam pengalaman kami bahawa bayi mencapai akil baligh."

"Setakat ini, pendaftaran paling awal kes sebegini di dunia adalah untuk seorang budak perempuan berusia lima tahun."   Budak itu dari selatan Rusia, dimana doktor tempatan mengatakan bayi itu lahir dalam keadaan normal sepenuhnya.

Mereka awalnya menduga tumor yang bertanggung jawab ke atas keadaan medikal misteri yang pertama kali terjadi selepas tiga bulan kelahiran.

Mereka mengesyorkan kemoterapi, tetapi ditolak oleh ibubapa bayi itu, Anna dan Yevgeniy Gaspirovich, keduanya berumur 30 tahun.

Diagnosis tumor masih tidak disahkan dan Olga Bogdanova, Naib Ketua Doktor Hospital Klinikal Novokubanskaya Tengah, mengatakan: "Kami tidak dapat memahami sebab terhadap baligh awal yang luar biasa itu. Kami masih bingung. Mungkin ianya diwarisi secara abnormal (tidak normal). "

Setelah bayi dipindahkan ke Moscow untuk rawatan, dia dijumpai memiliki hormon wanita lima kali lebih dari seorang wanita dewasa biasa.

Doktor sekarang berniat untuk merawatnya dengan terapi yang akan berlangsung belasan tahun dengan suntikan tahunan terutamanya terhadap aktiviti hormon bayi itu.

Namun, ayah Milana, seorang pemandu, khuatir mereka tidak akan mampu dengan kos £32,000.

Orang pertama yang sedar dengan gejala itu ialah nenek Milana, Valentina, yang mengatakan, "Saya beritahu anak saya bahawa tidak ada yang normal pada bayi yang mempunyai bulu di kemaluan '


[DailyMail.co.uk]

«
Next
Catatan Terbaru
»
Previous
Catatan Lama


Artikel berkaitan:

Tiada ulasan: