Berita Terkini

Apa kata Idris Elba dan Madonna tentang Coronavirus? Chris Hemsworth abaikan Perintah Berkurung?

Idris Elba berpendapat bahawa COVID-19 adalah hasil manusia merosakkan bumi ini

Pelakon Idris Elba telah berkongsi update terbaru untuk peminatnya melalui temubual video dengan Oprah Winfrey.

Idris Elba, bintang filem seperti Luther, Ghost Rider 2 dan The Avengers diuji positif coronavirus minggu lepas dan sejak itu telah memberikan maklumat mengenai keadaannya melalui media sosial ketika dia dan isterinya Sabrina mengkuarantinkan diri.

Semakin ramai artis dan selebriti Hollywood yang menjadi mangsa kepada pandemik coronavirus yang berterusan, mereka menggunakan akaun media sosial mereka untuk menghantar mesej kepada peminat.

Elba telah menggunakan media sosialnya sendiri untuk berkongsi video berkaitan dengan pemulihan berterusannya daripada penyakit itu. Pelakon tersebut disahkan positif virus itu minggu lepas tetapi tidak menunjukkan simptom.

Dalam temubual video baru dengan Oprah Winfrey, pelakon berusia 47 tahun itu telah berkongsi satu lagi update dan juga berpendapat bahawa wabak itu adalah tindak balas Bumi untuk menjadi "rosak" akibat perbuatan manusia. Katanya, ia "benar-benar jelas" kepadanya bahawa itulah sebabnya.

[Far Out Magazine]


Madonna mengatakan COVID-19 itu bagus kerana dapat menyama-ratakan manusia semua

Madonna pula telah dikritik oleh peminat kerana memanggil coronavirus sebagai "The Great Equalizer" atau "penyamaan besar" dalam rakaman videonya dalam tab mandinya, yang dikongsi di Instagram pada hari Ahad.

"Itulah halnya dengan COVID-19. Tidak peduli betapa kaya anda, betapa terkenal anda, betapa lucu anda," kata Madonna dalam video itu.

"Bagaimana pintarnya anda, di mana anda tinggal, berapa umur anda, cerita yang hebat yang boleh anda berikan. Ia adalah penyamaan hebat dan apa yang teruk tentangnya adalah apa yang hebat tentangnya."

"Apa yang teruk adalah bahawa ia menjadikan kita semua sama dalam banyak cara, dan apa yang menarik ialah, ia menjadikan kita semua sama dalam banyak cara." katanya lagi.

[insider.com]


Madonna banyak dikritik oleh peminat di dalam Instagram beliau. Antaranya saya petik kritikan yang boleh direnungi bersama.

@shamey_ames commented: "Money will never allow us to all be equal. We have billionaires doing nothing, we have multi-millionaires singing imagine together while we all roll our eyes and wonder where is your money going to help the masses?"

Maksudnya , "Wang tidak akan membenarkan kita semua sama, kita mempunyai billionaire yang tidak berbuat apa-apa, kita mempunyai multi-jutawan yang menyanyi "imagine together", ketika kita semua membeliakkan mata kita dan bertanya-tanya di mana wang anda akan membantu orang ramai?"

@jessicapgli wrote: "Sorry my queen, love u so much, but we're not equal. We can die from the same diseases, but the poor will suffer the most. Do not romanticize nothing of this tragedy."

Maksudnya, "Maaf ratuku, saya sayang sangat padamu, tetapi kita tidak sama, kita boleh mati dari penyakit yang sama, tetapi orang miskin akan menderita lebih banyak. Jangan romantikkan apa-apa dari tragedi ini."


* Nampaknya Madonna sudah delete posting tersebut. (24 Mac 2020)


Chris Hemsworth mengabaikan peraturan isolasi sosial untuk Menangkap Ombak

Nampaknya Chris Hemsworth ni memang tidak tahan melihat ombak besar yang bagus untuk permainan luncur air hingga mengabaikan perintah berkurung. 


"Anda boleh melakukan jarak sosial di laut" adalah pada dasarnya semua orang di Australia berkata begitu  sekarang kerana mereka terus menuju ke pantai di tengah panas, walaupun dalam keadaan penyebaran Covid-19 yang mematikan sekarang ini.

Pelakon Thor yang berusia 36 tahun itu kemudiannya disertai oleh beberapa orang rakanya dimana dia ketawa kecil ketika meloloskan pakaian basahnya di tempat letak kereta, dengan harapan mengekalkan jarak sejauh 1.5 meter dari satu sama lain dalam proses itu.



- Tom Hanks dan isterinya dilaporkan semakin pulih dari COVID-19.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (12) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (63) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (85) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (50) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (248) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (336) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.