Berita Terkini

Magnesium Meningkatkan Tahap Hormon Testosteron sebanyak 24%

Apa itu Magnesium?

Ia penting untuk lebih dari 300 proses yang berbeza dalam tubuh anda, termasuk membantu untuk menggunakan vitamin dan mineral lain, magnesium sering diabaikan berkaitan dengan testosteron.

Kekurangan dalam mineral yang berkuasa ini bukan sahaja dapat membuat paras testosteron anda pada lingkaran ke bawah tetapi ia boleh merosakkan seluruh hidup anda.

Senarai kesan sampingan yang serius akibat kekurangannya terlalu panjang untuk disenaraikan di dalam catatan ini tetapi di sini adalah beberapa untuk memberi anda gambaran betapa dahsyatnya ia boleh jadi.

- Hormon tidak seimbang
- Malady Kardiovascular
- Isu kegelisahan
- Masalah Tidur
- Serangan Jantung
- Diabetes
- Risiko kepada Osteoporosis


Kekurangan Magnesium Biasa Terjadi

Kerana ia tidak sering dibincangkan dalam komuniti kesihatan kebanyakan orang tidak menyedari ia masalah yang serius dan cepat meningkat.

Degradasi tanah dan diet moden yang tidak lengkap sebahagiannya disalahkan, tetapi tubuh kita memerlukan mineral yang sebenarnya meningkat seiring dengan usia kita.

Latihan juga meningkatkan keperluan tubuh anda kerana ia memainkan peranan penting dalam kawalan peradangan, pengurusan tekanan dan pembersihan kortisol.


Berapa Banyak Magnesium Yang Saya Perlukan?

Menurut Institut Linus Pauling, lelaki memerlukan paling banyak dan jumlah yang disyorkan terus meningkat hingga usia 31 tahun ketika mencapai 420mg setiap hari.

Syukurlah magnesium agak biasa dalam makanan dan kita tidak perlu menambah dengan banyaknya untuk mencapai tahap yang bagus untuk kita.

Dengan menambah sekurang-kurangnya 40 mg sehari (100mg sehari disyorkan oleh Institut Linus Pauling tetapi jika anda membuat percubaan yang lebih separuh pada pemakanan yang sihat saya merasakan bahawa tidak banyak diperlukan), anda sepatutnya dapat mendapatkan semua yang lain keperluan harian dari diet anda.


Adakah Magnesium Meningkatkan Testosteron Saya?

Mempunyai lebih banyak magnesium dalam badan anda tidak akan meningkatkan testosteron anda. Tetapi jika anda adalah salah satu daripada 68% yang agak kekurangan ... walaupun anda hanya kadang-kadang kekurangan, ia boleh mempunyai kesan yang besar.

Betapa besar? Ke atas kenaikan 24% secara tepatnya.

Terdapat kajian selama sebulan yang dilakukan pada golongan atlet lelaki dan lelaki yang tidak aktif, dan itulah yang berlaku secara rata-rata. Peningkatan ini adalah dalam tahap bebas dan total testosteron.

Atlet sebenarnya menyaksikan peningkatan purata terbesar yang mungkin disebabkan oleh peranan magnesium dalam keradangan dan pengurangan tekanan. Ia juga menunjukkan bahawa senaman selain suplemen akan memberi peningkatan yang terbaik dalam tahap testosteron.

Adalah penting untuk ambil perhatian mengapa paras testosteron bebas meningkat kerana kita semua mahu lebih banyak T percuma dalam tubuh kita untuk memberikan kita kelebihan yang paling besar.

Magnesium, seperti boron, mengikat Sex Hormone Binding Globulin atau SHBG dan adalah tindakan ini yang mungkin memberikan peningkatan besar dalam testosteron percuma.

Satu lagi kajian kes yang diterbitkan dalam Jurnal Antarabangsa Andrologi menguji 400 lelaki senior untuk tahap magnesium dalam darah mereka.

Mereka mendapati bahawa lelaki dengan tahap Mg (magnesium) yang lebih tinggi benar-benar mempunyai tahap testosteron dan IGF-1 yang tinggi yang menunjukkan terdapat manfaat anabolik ganda untuk suplemen magnesium!


Makanan Tinggi Magnesium

Bijirin penuh
Bayam dan kebanyakan sayuran hijau
Quinoa
Oatmeal
Kacang dan Lentil
Coklat gelap (Dark chocolate)
Avocado
Chard Swiss
Pisang
Benih Labu
Kekacang seperti badam, kacang Brazil, walnut

Makanan kaya dengan Magnesium.  Foto kredit (Energy Therapy)


Sekitar 60% daripada magnesium dalam badan anda terdapat di tulang, manakala selebihnya adalah dalam otot, tisu lembut dan cecair, termasuk darah.

Sebenarnya, setiap sel dalam badan anda mengandunginya dan memerlukannya untuk berfungsi.

Magnesium membantu menggerakkan gula darah ke dalam otot anda dan melupuskan asid laktik, yang boleh membina otot semasa bersenam dan menyebabkan sakit.






Info Tambahan

Ramai orang terlalu mementingkan Kalsium tanpa memikirkan tentang Magnesium, sedangkan Magnesium sangat penting untuk membantu Kalsium menyerap ke dalam tulang. Jika kekurangan Magnesium dan terlebih Kalsium, maka Kalsium yang terlebih kemungkinan besar tidak menyerap ke tulang, tetapi akan melonggok merata-rata di dalam tubuh, seperti menjadi batu dalam buah pinggang, menjadi batu karang di saluran kencing dan sebagainya.

Gabungan Magnesium, Vitamin D dan Zinc, akan meningkatkan tahap Testosterone dengan lebih pesat lagi.

Magnesium membantu mengekalkan tekanan darah agar normal, tulang kuat, dan irama jantung mantap.

Magnesium memainkan peranan penting dalam fungsi dan mood otak, dan tahap rendah dikaitkan dengan peningkatan risiko kemurungan.

Beberapa kajian yang memberangsangkan menunjukkan bahawa magnesium boleh menghalang dan membantu merawat Migrain.

Jika anda mampu untuk makan makanan-makanan yang mengandungi magnesium, maka lakukan tanpa mengampil pil-pil magnesium tambahan. Ini untuk mengelakkan dari terjadi overdose.


1 ulasan:

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (13) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (54) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (49) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (247) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (334) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.