Berita Terkini

Ulama Nigeria menyeru kepada hukum mati terhadap komuniti gay

Perkahwinan gay
Ulama Islam Nigeria minggu ini menyeru untuk hukuman mati terhadap masyarakat gay, mencetuskan kemarahan besar-besaran dari kumpulan tempatan dan antarabangsa.

Kenyataan itu, semasa sesi sembahyang Jumaat di Nasrul-lahi-L-Fatih Society of Nigeria (NASFAT), datang selepas penggubal undang-undang negara telah meluluskan peraturan baru yang mengharamkan perkahwinan gay di negara itu.

Malam Abdulkadir Apaokagi berhujah bahawa komuniti LGBT di Nigeria adalah "orang-orang sesat" yang "tidak berhak untuk wujud bersama-sama dengan pemikiran yang betul dan orang-orang yang layak."

Beliau terus mengatakan bahawa orang-orang gay "lebih buruk daripada pembunuh" dan layak mendapat "penalti yang lebih berat" daripada penjenayah biasa di negara ini, termasuk orang-orang yang membunuh seseorang.

"Homoseksual dan lesbianisme adalah terlalu kotor di sisi Allah, orang-orang yang melibatkan diri dengan mereka layak lebih daripada hukuman mati. Apabila mereka dibunuh, mayat mereka juga harus dizalimi," katanya.

Apaokagi adalah Timbalan Imam di cawangan Abuja NASFAT dan berhujah bahawa orang-orang gay tidak stabil mental dan akan, jika dibenarkan untuk hidup dalam masyarakat, membawa ketidakstabilan yang teruk kepada masyarakat di mana mereka tinggal."

Nigeria tidak dikenali untuk toleransi ke arah homoseksual dan lulus baru-baru ini undang-undang untuk mengharamkan perkahwinan gay telah bertemu dengan kutukan meluas oleh kumpulan hak asasi manusia, termasuk Amnesty International dan Human Rights Watch.

"Tiada seorang pun daripada mereka boleh lulus ujian psikiatri, kerana mereka tidak normal," katanya.

Rang undang-undang yang diluluskan, "Perkahwinan Sama Seks (Larangan) bil 2011" juga membawa hukuman penjara 14 tahun untuk gay yang disabitkan di Nigeria.

Kumpulan-kumpulan Kristian di Nigeria telah menjadi vokal, jika tidak lebih lagi, kerana umat Islam senegara mereka, menyeru kepada larangan dan hukuman penjara bagi homoseksual.

Memetik daripada al-Quran, Apaokagi memuji Senat untuk meluluskan undang-undang, mengatakan bahawa Tuhan "menghalalkan perkahwinan hanya antara ahli-ahli yang berlainan jantina".

"Mana-mana pertubuhan yang bertoleransi pada perkahwinan gay akan datang kepada kemusnahan cara Allah memusnahkan Sodom dan Gomora kerana liwat."

"Mereka adalah penjenayah, Allah sendiri telah menceritakan demikian, dan adalah hebat dimana Senat telah mengakui jenayah apa yang mereka cuba lakukan."

[Bikya Masr]


Kaum Nabi Lut dan banyak kaum homoseksual dulu kala sudah tercatat di dalam sejarah, AlQuran dan Hadith, dimana Allah telah melingkup dan memusnahkan tempat tinggal mereka. Oleh itu , gay dan lesbian bukan perkara main-main, kerana sekali datang bala semua orang akan kena.

Bala tidak semestinya datang gempa bumi dan ribut kencang, tetapi termasuk juga bala adalah penyakit-penyakit kronik, kerosakan akhlak dan sebagainya.

"Dan (ingatlah) ketika Luth berkata kepada kaumnya: "Sesungguhnya kamu benar-benar mengerjakan perbuatan yang amat keji yang belum pernah dikerjakan oleh seorangpun dari umat-umat sebelum kamu". (Surah Al-Ankabuut : Ayat 28)

"Maka tatkala datang azab Kami, Kami jadikan negeri kaum Luth itu yang di atas ke bawah (Kami balikkan), dan Kami hujani mereka dengan batu dari tanah yang terbakar dengan bertubi-tubi." (Surah Huud : Ayat 82)

“Allah melaknat siapa sahaja yang melakukan perbuatan kaum Nabi Lut, Allah melaknat siapa sahaja yang melakukan perbuatan kaum Nabi Lut, Allah melaknat siapa sahaja yang melakukan perbuatan kaum Nabi Lut” (Hadith Riwayat Ahmad, No 3908).

“Siapa sahaja yang kalian dapati melakukan perbuatan kaum Nabi Lut (liwat), maka bunuhlah keduanya (peliwat dan yang diliwat).” (Hadith Riwayat Al-Khamsah, kecuali an-Nasa’i).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (13) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (58) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (50) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (247) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (335) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.