Cara Hidup

Konspirasi

Dunia Islam

Kisah Nabi dan Sahabat

Kisah umat dahulu

Sains

Foto

» » Rahsia telepati

Prof X - X-Men
Ramai orang yang masih skeptik / tidak percaya dengan telepati dan ada yang mengutuknya terus. Tetapi sebenarnya ilmu ini wujud, dan boleh dikuasai oleh siapa saja jika kena cara dan kaedahnya. Mengikut kajian, haiwan-haiwan pun biasa berhubung antara satu sama lain menggunakan kaedah 'Telepati'.

Dan ada juga rekod-rekod sejarah dimana manusia berkomunikasi secara Telepati dengan tumbuhan, seperti contohnya yang dilakukan oleh satu puak India kuno.

Dan bahagian lucunya, jika anda dapat menguasai telepati, dan dapat menghantar mesej menggunakan gelombang otak pada orang lain, maka anda tidak perlu pakai handphone lagi lah :D

Secara etimologi, kata telepati berasal dari kata 'TELE' yang bererti 'Jauh' dan kata 'PATHOS' yang bererti 'Perasaan'. Jika disambungkan maka ia menjadi 'Perasaan yang jauh'.

Kerana itu dapat diambil kesimpulan bahawa telepati merupakan suatu kemampuan untuk merasakan segala sesuatu dari jauh. Disedari atau tidak, kita sebenarnya sering mengalami gejala-gejala dari telepati tersebut. Gejala tersebut misalnya ketika hendak mengatakan sesuatu kepada teman, namun secara bersamaan teman kita pun mengatakan perkataan yang sama dengan yang hendak kita ucapkan. Atau contoh lain ketika hendak dibokong dari belakang tanpa sengaja kita menoleh dan melihat orang yang akan membokong kita.

Contoh diatas, memang terkesan sebagai suatu peristiwa yang boleh terjadi kerana aspek kebetulan belaka. Kadar ini tidak sepenuhnya salah. Namun di sebalik apa yang dianggap sebagai suatu kebetulan itu, sesungguhnya kekuatan telepati sudah bekerja mempengaruhi simpul-simpul saraf refleks kita.

Pada abad ke-18, ada seorang sarjana Swedia yang bernama Emanuel Swedenborg yang tertarik dengan occultisme. Pernah suatu ketika dia bersama beberapa cendekiawan sedang berkumpul. Namun secara tiba-tiba dia meninggalkan perkumpulan itu dan akan berlari keluar sambil mengatakan ada kebakaran di Stockholm. 

Melihat gelagat aneh yang ditunjukkan oleh Emanuel ini, terang saja orang yang hadir menganggap dia tidak waras lagi. Namun selang satu jam kemudian, terdengar khabar di Stockholm berlaku kebakaran yang hebat dan menghanguskan banyak rumah di kota itu termasuk tempat-tempat mesyuarat Emanuel. Mungkin, kita menganggap peristiwa ataupun hal seperti itu biasa-biasa saja. Namun gejala-gejala seperti inilah yang dibangunkan sehingga menjadi satu ilmu yang kita kenali sebagai ilmu telepati.

Jika dikategorikan ke dalam jenisnya, maka telepati boleh dibahagikan kepada dua bahagian:

1. Telepati Hikmah

Sarana yang digunakan dalam telepati hikmah sangat sederhana sekali, kerana setiap umat islam pasti menghafal surah Al Fatihah. Sebagai Ummul kitab surah al-Fatihah banyak mengandungi hal-hal yang berguna untuk dunia dan akhirat. salah satunya untuk telepati. Dengan menghantar surah Al Fatihah dengan cara-cara tertentu kita boleh mengubati seseorang yang sedang gelisah, cemas dan stress dari jarak jauh. Ini jelas bukan kebetulan belaka.

2.Telepati Spiritual

Telepati Spiritual mempunyai banyak cara yang dilakukan si pelaku dan bermacam ritual pun boleh digelar, mulai dari yang biasa sampai yang terpencil pun ada. Telepati spiritual ini memang sangat popular di kalangan masyarakat kita kerana kemampuannya yang dapat digunakan untuk berbagai hal, salah satunya untuk berkomunikasi jarak jauh.


Hal-hal penting dalam telepati

Beberapa hal yang harus diperhatikan bagi seseorang yang ingin melakukan telepati, yang terpenting adalah harus pandai mengatur kedudukan bilik di mana biasanya dia melaksanakan telepati. Selanjutnya adalah:

a. Jangan memakai bau-bauan yang menyengat.

b. Jauh dari orang-ramai, hal ini boleh diselesaikan dengan melakukan telepati dimalam hari.

c. Elakkan warna yang terang seperti merah dan kuning.

d. Elakkan bilik kita melakukan telepati dari cahaya matahari langsung.

e. Tetapan cahaya tidak boleh terlalu terang kerana boleh memecah konsentrasi kita.


Cara melakukan saranan

Ketika melakukan saranan kita harus mampu menyatukan dan menyelaraskan perkataan dengan kehendak batin kita. Disini dapat kita pergunakan nasihat yang singkat, padat dan berisi. Saran yang telah diprogramkan  harus disimpan dan dirakam di alam bawah sedar kita, jangan cuba-cuba untuk mengubahnya sebab konsentrasi jelas akan terganggu. Ini juga dimaksudkan agar alam bawah sedar kita terbiasa menerima cadangan ataupun saranan positif. Kerana pada dasarnya kekuatan batin bekerja sesuai dengan apa yang diperintahkan oleh alam bawah sedar kita lebih dulu. Jadi sebelum mengawal perasaan orang lain kita harus mengawal batin dan alam bawah sedar kita terlebih dulu.

Kawalan itu boleh keyakinan bahawa sebarang saranan yang anda kirimkan pada orang lain akan mampu mempengaruhi alam bawah sedar orang tersebut.


Cara melatih konsentrasi

Konsentrasi sangat diperlukan apabila melakukan telepati, kerana konsentrasilah yang sangat berperanan untuk mencapai objek yang hendak dituju. Namun untuk mencapai kepekatan sempurna seseorang harus rajin berlatih. Diantara latihan tersebut anda dapat melakukan dengan cara membaca buku sambil mendengar radio. Usahakan anda menumpukan perhatian pada bacaan buku tersebut sehingga tidak mendengar lagi suara radio. sangat bagus bila anda boleh membaca abjad bolak-balik tanpa salah melafazkannya, ini bererti hampir sempurna. Kalau sudah melaluinya bererti anda akan mudah dalam melakukan konsentrasi dan telepati.

Seorang ahli telepati memang sangat dituntut harus mampu menumpukan perhatian dan mencipta visualisasi batin kepada objek tujuannya. Visualisasi ini boleh berbentuk cahaya penghubung antara telepatis dengan objek. Disini perlu dijelaskan bahawa pada masa menumpukan perhatian anda harus mampu menghadirkan gambar orang yang akan menjadi objek anda, dengan catatan gambar tersebut perlu jelas dan tidak hilang timbul. Setelah semuanya ini anda kuasai barulah diisi dengan saranan yang menjadi tujuan anda. Dalam kehidupan sehari-hari mungkin anda pernah melihat atau mengalami seorang paranormal boleh membaca fikiran orang yang menjadi lawan bicaranya. Bagi orang awam mungkin ini sangat menakjubkan sekali, tetapi tidak demikian dengan orang yang menguasai ilmu telepati. Hal ini sangat wajar bagi sesiapa yang menguasai telepati, atau paling tidak sudah mampu mengawal alam bawah sedarnya.

Anda juga perlukan teman untuk lakukan latihan. Seorang perlu menjadi penghantar isyarat dan seorang lagi menjadi penerima. Penerima akan menulis semua komunikasi bersifat Telepati yang mereka terima. Selepas latihan, penghantar dan penerima harus membandingkan nota dan menilai kejayaan mereka.


Beberapa kaedah untuk berlatih konsentrasi untuk melakukan Telepati


1.Menghitung bilangan ganjil mulai dari 1,3,5 sampai 99

2.Menghitung bilangan genap mulai dari 2,4,6 sampai 100

3.Menghitung ke belakang bilangan ganjil 99,97.95 sampai 1

4.Menghitung ke belakang bilangan genap 100.98.96. sampai 0

5.Menghafal huruf a – z secara ke depan dan ke belakang.



Memperkuat pancaran gelombang Telepati

Kuatnya pancaran gelombang telepati sangatlah ditentukan dari kekuatan batin dan ianya boleh dilakukan dengan cara meditasi atau pernafasan diam / tanpa gerak. Gerak jurus tenaga dalam atau zikir bagi Muslim.

Meditasi Dalam ilmu Telepati ada 2 jenis, yang memiliki peranan dalam meningkatkan kekuatan Telepati sekaligus hipnotisme mahupun magnetisme. Meditasi tersebut ialah;

1.Meditasi halus

Melakukannya cukup dengan duduk tegak seluruh badan dikendurkan konsentrasi dipusatkan pada nafas halus seolah-olah anda tidak bernafas, dan akan lebih baik lagi bila mana saat bernafas halus disertai dengan zikir bagi muslim atau menyebut nama Tuhan.

Meditasi halus sangat berfungsi untuk memperkuat batin dan yang lebih penting meningkatkan kepekaan batin dalam menerima getaran halus dari luar diri.

2.Meditasi Keras

Melakukannya dengan cara olah nafas iaitu menarik nafas, menahan nafas dan menghembuskan nafas. Ianya dilakukan dengan cara;

- Duduk meditasi.

- Seluruh benda yang menempel di badan dikendurkan semua.

- Pejamkan mata pusatkan konsentrasi.

- Pertemukan kedua tangan dengan mengadu sela-sela jari tekan keduanya hingga menimbulkan getaran.

- Lakukan nafas segitiga iaitu menarik nafas, menahan nafas dalam perut bukan dada, dan menghembuskan nafas dalam jumlah waktu yang sama.

- Lakukan meditasi keras ini dengan waktu selama 5 minit atau lebih lama akan lebih baik sesuai dengan kemampuan anda.



Ini beberapa kaedah agar telepatis tidak mampu membaca fikiran anda:

1. Ganggu konsentrasinya

Lakukan hal-hal yang kurang berkenan di hatinya sampai dia merasa menyampah. Kalau dia terpancing bererti anda telah berjaya memecah konsentrasinya. Konsentrasi yang terpecah biasanya sukar melakukan hal yang sifatnya halus, contohnya telepati itu sendiri.

2. Jaga jarak

Jangan sekali-kali anda menumpukan perhatian dengan ahli telepati sebab bila anda berunding dengan ahli telepati bererti anda berada di pihak yang menyerah dan kalah. Dengan demikian si ahli telepati akan dapat menangkap dengan mudah gelombang-gelombang yang dipancarkan fikiran / alam bawah sedar anda. Maka dia pun dengan mudah menguasainya. 

Telepati merupakan ilmu yang tidak ternilai. Ertinya, kalau ilmu ini dikuasai orang berhati mulia maka akan bermanfaat bagi ramai orang, tapi sebaliknya bila dikuasai oleh orang jahat maka sangat berbahaya sekali. Telepati, Hipnotis dan pukau sesungguhnya tiga serangkai ilmu yang mempunyai daya kerja hampir sama, iaitu mempengaruhi bawah sedar objek.

[Diolah dari haxims.blogspot.com , telepathyrevealed.com , irengputih.com]

Dalam Youtube ada banyak tutorial berkenaan ilmu Telepati, tetapi dalam Bahasa Inggeris. Anda boleh selongkarnya untuk maklumat lanjut .......



«
Next
Catatan Terbaru
»
Previous
Catatan Lama


Artikel berkaitan:

Tiada ulasan:

Leave a Reply

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (8) Ajaib (22) Alam sekitar (10) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (13) Arkeologi (21) Astronomi (48) Bala bencana (41) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (112) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (2) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (24) Dunia Hiburan (127) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (346) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (52) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (26) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (91) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (35) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (57) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (191) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (59) Kristologi (47) Landskap (109) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (5) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (49) Paranormal (28) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (19) Perubatan Islam (5) Polis (9) Politik (130) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (101) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (5) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (42) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (241) Teknologi Nano (7) Teori konspirasi (162) Time lapse (39) Timur Tengah (175) Tumbuhan (36) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (291) Wallpaper Islamik (39) Yahudi (10) Zionis (20)