Berita Terkini

Keluarga-keluarga besar yang memerintah dunia

Sesetengah orang telah mula menyedari bahawa terdapat kumpulan kewangan yang besar yang menguasai dunia. Lupakan komplot politik, konflik, revolusi dan peperangan. Ia bukan merupakan peluang yang tulen. Semuanya telah dirancang telah sekian lama.

Sesetengah orang memanggilnya 'teori konspirasi' atau New World Order. Bagaimanapun, kunci untuk memahami peristiwa-peristiwa politik dan ekonomi semasa adalah teras terhad keluarga-keluarga yang telah mengumpul lebih banyak kekayaan dan kuasa.

Kita bercakap tentang 6, 8 atau mungkin 12 keluarga yang benar-benar menguasai dunia. Ketahuilah bahawa ia adalah satu misteri yang sukar untuk dibongkar.

Kita tidak akan jauh dari kebenaran dengan menyebut nama-nama seperti Goldman Sachs, Rockefellers, Loebs Kuh dan Lehmans di New York, Rothschilds di Paris dan London, Warburgs di Hamburg, Paris and Lazards Israel Musa Seifs di Rom.

Ramai orang telah mendengar Kumpulan Bilderberg (Bilderberg Group), Illuminati atau Suruhanjaya Trilateral (Trilateral Commission). Tetapi apakah dia nama-nama keluarga yang mengawal dunia dan mempunyai kawalan negeri dan badan-badan antarabangsa seperti PBB, NATO atau IMF?

Untuk cuba menjawab soalan ini, kita boleh mula dengan yang paling mudah: inventori, bank-bank yang terbesar di dunia, dan melihat para pemegang saham dan pihak yang membuat keputusan.

Syarikat-syarikat yang terbesar di dunia kini: Bank of America, JP Morgan, Citigroup, Wells Fargo, Goldman Sachs dan Morgan Stanley.

Sekarang mari kita kaji semula siapa pemegang saham mereka.

Bank of America:

State Street Corporation, Vanguard Group, BlackRock, FMR (Fidelity), Paulson, JP Morgan, T. Rowe, Capital World Investors, AXA, Bank of NY, Mellon.


JP Morgan:

State Street Corp., Vanguard Group, FMR, BlackRock, T. Rowe, AXA, Capital World Investor, Capital Research Global Investor, Northern Trust Corp. dan Bank of Mellon.


Citigroup:

State Street Corporation, Vanguard Group, BlackRock, Paulson, FMR, Capital World Investor, JP Morgan, Northern Trust Corporation, Fairhome Capital Mgmt dan Bank of NY Mellon.


Wells Fargo:

Berkshire Hathaway, FMR, State Street, Vanguard Group, Capital World Investors, BlackRock, Wellington Mgmt, AXA, T. Rowe dan Davis Selected Advisers.


Kita boleh melihat bahawa kini muncul nukleus yang hadir dalam semua bank: State Street Corporation, Vanguard Group, BlackRock dan FMR (Fidelity). Untuk mengelak daripada mengulangi mereka, kita akan memanggil mereka 'Empat yang besar'.

Goldman Sachs:

'Empat yang besar,' Wellington, Capital World Investors, AXA, Massachusetts Financial Service dan T. Rowe.

Morgan Stanley:

'Empat yang besar,' Mitsubishi UFJ, Franklin Resources, AXA, T. Rowe, Bank of NY Mellon e Jennison Associates (Rowe, Bank of NY Mellon dan Jennison Associates).

Kita hanya boleh kira-kira sentiasa mengesahkan nama-nama pemegang saham utama. Untuk pergi lebih jauh, kita kini boleh cuba untuk mencari pemegang saham syarikat-syarikat ini dan pemegang saham bank-bank utama di seluruh dunia.

Bank of NY Mellon:

Davis Selected, Massachusetts Financial Services, Capital Research Global Investor, Dodge, Cox, Southeatern Asset Mgmt. dan ... 'Empat yang besar.'

State Street Corporation (salah satu 'Empat yang besar'):

Massachusetts Financial Services, Capital Research Global Investor, Barrow Hanley, GE, Putnam Investment dan ... 'Empat yang besar' (mereka sendiri pemegang saham!).

BlackRock ('Empat yang besar' lain):

PNC, Barclays e CIC.

Siapakah di belakang PNC? FMR (Fidelity), BlackRock, State Street, dll.  Dan di belakang Barclays? BlackRock.


Dan kita boleh pergi selama berjam-jam, melalui kawasan perlindungan cukai di Kepulauan Cayman, Monaco atau domisil undang-undang syarikat-syarikat Shell di Liechtenstein. Satu rangkaian di mana syarikat-syarikat adalah sentiasa sama, tetapi tidak pernah diletak nama keluarga.

Secara ringkas: lapan syarikat kewangan terbesar AS (JP Morgan, Wells Fargo, Bank of America, Citigroup, Goldman Sachs, U.S. Bancorp, Bank of New York Mellon dan Morgan Stanley) adalah 100% dikawal oleh sepuluh pemegang saham dan kita mempunyai empat syarikat sentiasa hadir dalam semua keputusan: BlackRock, State Street, Vanguard dan Fidelity = 'Empat yang besar'.

Di samping itu, Federal Reserve adalah terdiri daripada 12 bank, yang diwakili oleh tujuh orang lembaga pengarah, yang terdiri daripada wakil-wakil 'Empat yang besar', yang hadir dalam semua entiti lain.

Pendek kata, Federal Reserve adalah dikawal oleh empat syarikat besar swasta: BlackRock, State Street, Vanguard dan Fidelity. Syarikat-syarikat ini mengawal dasar kewangan Amerika Syarikat (dan dunia) tanpa kawalan mana-mana pilihan 'demokrasi'. Syarikat-syarikat ini dilancarkan dan mengambil bahagian dalam krisis ekonomi semasa di seluruh dunia dan berjaya untuk menjadi lebih kaya.

Hingga akhirnya, lihat pada beberapa syarikat yang dikawal oleh kumpulan 'Empat yang besar' ini.

Alcoa Inc.

Altria Group Inc.

American International Group Inc.

AT&T Inc.

Boeing Co.

Caterpillar Inc.

Coca-Cola Co.

DuPont & Co.

Exxon Mobil Corp.

General Electric Co.

General Motors Corporation

Hewlett-Packard Co.

Home Depot Inc.

Honeywell International Inc.

Intel Corp.

International Business Machines Corp

Johnson & Johnson

JP Morgan Chase & Co.

McDonald's Corp.

Merck & Co. Inc.

Microsoft Corp.

3M Co.

Pfizer Inc.

Procter & Gamble Co.

United Technologies Corp.

Verizon Communications Inc.

Wal-Mart Stores Inc.


Time Warner

Walt Disney

Viacom

Rupert Murdoch's News Corporation.,

CBS Corporation

NBC Universal


'Empat yang besar' yang sama mengawal majoriti syarikat-syarikat Eropah yang dikira di bursa saham.

Di samping itu, semua orang-orang ini menjalankan institusi kewangan besar, seperti IMF, Bank Pusat Eropah (European Central Bank) atau Bank Dunia (World Bank), dan adalah 'terlatih' dan kekal sebagai 'pekerja' 'Empat yang besar' yang membentuk mereka.

Nama-nama keluarga yang mengawal 'Empat yang besar' ini, tidak pernah muncul (kerana kelicikan).

[Lisa Karpova - Pravda]


Menurut kajian, kemungkinan besar ada keluarga yang mengawal dunia itu berketurunan dari Raja Namrud. Sila baca Raja Namrud dan hubungannya dengan Illuminati.

13 illuminati bloodlines

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (13) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (53) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (49) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (247) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (333) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.