Berita Terkini

Kronologi New World Order - Bahagian 1

Konsep New World Order telah dicetuskan dari zaman Raja Namrud di Babylon lagi. Kronologi di bawah ini hanyalah menyentuh tentang New World order dan Illuminati yang mula dipopularkan nama dan tujuannya bermula pada era moden.



1773 - Mayer Amschel Rothschild mengumpulkan dua belas daripada teman-temannya yang paling berpengaruh dan meyakinkan mereka bahawa jika mereka semua melonggokkan sumber mereka bersama-sama, mereka dapat menguasai dunia. Pertemuan ini berlangsung di Frankfurt, Jerman. Rothschild juga memberitahu kawan-kawannya bahawa dia telah menemui calon yang sempurna, seorang individu yang luar biasa kecerdasan dan kecerdikan, untuk memimpin organisasi yang telah dirancang - iaitu Adam Weishaupt.

1 Mei 1776 - Adam Weishaupt (nama kodnya Spartacus) membentuk sebuah kumpulan rahsia yang disebut 'Order of the Illuminati'. Weishaupt adalah Professor Hukum Kanon di Universiti Ingolstadt di Bavaria, bahagian dari Jerman. [Tarikh ini, 'May Day', adalah menjadi sangat penting bagi Komunis Soviet. Mereka mengadakan perayaan perarakan ketenteraan hari ini.] Illuminati berusaha untuk menubuhkan sebuah Tata Dunia Baru / New World Order. Tujuan mereka adalah sebagai berikut:

1) Penghapusan semua kerajaan yang memerintah
2) Penghapusan hak milik peribadi
3) Penghapusan warisan
4) Penghapusan patriotisme
5) Penghapusan daripada keluarga
6) Penghapusan agama
7) Penubuhan kerajaan dunia


Julai 1782 - The Order of the Illuminati telah bergabung tenaga dengan Freemasonry di Kongres Wilhelmsbad. Comte de Virieu, seorang peserta di persidangan, datang dengan kelihatan gementar. Ketika ditanya tentang "rahsia tragis" yang dia bawa pulang bersamanya, dia menjawab: "Saya tidak akan menceritakannya kepada anda. Saya hanya boleh mengatakan bahawa semua ini sangat jauh lebih serius daripada yang anda fikirkan." Dari kali ini, mengikut pengarang biografinya, "Comte de Virieu hanya boleh bercakap tentang Freemason dengan ketakutan."


1785 - Seorang pesuruh Illuminati bernama Lanze telah dipanah petir dan mati ketika menunggang kuda melalui bandar Ratisbon. Ketika para pegawai Bavaria menyemak isi beg pelana, mereka menemui keberadaan Ordo Illuminati dan menemui detail rencana Revolusi Perancis yang akan datang. Kerajaan Bavarian berusaha untuk memperingatkan kerajaan Perancis akan terjadinya bencana, namun kerajaan Perancis gagal untuk mengendahkan amaran ini. Pegawai-pegawai Bavaria berjaya menangkap ahli Illuminati yang dapat mereka temui, tetapi Weishaupt dan lain-lain telah melarikan diri di bawah tanah dan tidak dapat dijumpai.


11 Oktober 1785 - Pihak berkuasa Bavaria menyerbu rumah seorang ahli Illuminati bernama Von Zwack. Mereka menemui dokumen-dokumen Illuminati yang menunjukkan dengan jelas bahawa mereka bercadang untuk membawa tentang "revolusi sejagat yang harus menghadapi ancaman besar bagi masyarakat ... revolusi ini akan menjadi kerja kumpulan rahsia (secret societies), dan ianya adalah salah satu misteri yang sangat besar. "


1789 - Keganasan tercetus di Perancis. Revolusi Perancis tidak hanya mengguling kerajaan yang ada, tetapi juga berusaha untuk menghilangkan kekristianan daripada bangsa. Seorang pelacur setengah telanjang ditempatkan di atas altar Cathedral Notre Dame dan dimuji sebagai "Goddess of Reason." Pegawai-pegawai revolusioner bahkan menyingkirkan tujuh hari seminggu dan menggantikannya dengan sepuluh hari seminggu.


1796 - Freemason menjadi isu utama dalam pemilihan Presiden di Amerika Syarikat. John Adams memenangi pilihanraya dengan melawan Masonry, dan puteranya John Quincy Adams memberi amaran tentang ancaman mengerikan kepada bangsa yang ditimbulkan oleh Masonic Lodges: "Saya bersungguh-sungguh dan dengan tulus percaya bahawa Order of Freemasonry, kalau bukan yang terbesar, adalah salah satu daripada kejahatan moral dan politik terbesar ... "


1797 - John Robison, Profesor Sejarah Alam di Universiti Edinburgh di Scotland, menerbitkan sebuah buku berjudul "Proofs of a Conspiracy" / "Bukti-bukti dari konspirasi" di mana dia menunjukkan bahawa Adam Weishaupt telah berusaha untuk merekrutnya. Dia mendedahkan tujuan jahat Illuminati ke seluruh dunia.


1798 - George Washington mengakui bahawa aktiviti Illuminati telah datang ke Amerika: "Ini bukan maksud saya untuk meragui bahawa doktrin Illuminati dan prinsip-prinsip Jacobinism tidak menyebar di Amerika Syarikat. Sebaliknya, tidak ada orang yang lebih puas daripada fakta ini daripada saya."


1816 - Kongres mengizinkan selama 20 tahun piagam kepada Bank of the United States, bank Pusat peribadi untuk Amerika. [Perlembagaan telah memberikan Kongres "kuasa untuk mencetak wang dan menetapkan nilainya." Thomas Jefferson telah secara khusus memperingatkan rakyat Amerika terhadap menukar kekuatan ini untuk mencipta wang kepada kumpulan peribadi yang tidak terpilih dan tidak bertanggungjawab kepada awam: "Jika rakyat Amerika pernah membiarkan bank-bank swasta untuk mengawal masalah mata wang mereka, pertama-tama oleh inflasi dan kemudian oleh Deflasi, bank-bank dan syarikat-syarikat yang akan tumbuh di sekitar mereka akan merampas harta dari semua orang sampai anak-anak mereka membesar tanpa rumah dalam benua yang orang tua mereka tawan. "]


1821 - George WF Hegel merumuskan apa yang disebut dialektik Hegelian (Hegelian dialectic) - satu proses di mana tercapainya tujuan-tujuan Illuminati. Menurut dialektik Hegelian, tesis ditambah dengan antitesis sama dengan sintesis. Dengan kata lain, pertama-tama anda mencetuskan krisis. Lalu ada kemarahan awam yang sangat besar bahawa sesuatu harus dilakukan mengenai masalah ini. Jadi anda menawarkan penyelesaian yang membawa perubahan yang anda benar-benar mahukan semua bersama-sama, tetapi yang pasti orang tidak mahu menerima awalnya. (Sebuah contoh yang baik ialah pembunuhan di Dunblane dan Hungerford. Dalam kedua kes kemarahan awam didampingi oleh berlalunya undang-undang ketat senjata api baru di parlimen Inggeris, namun tetap tidak terjawab soalan serius tentang kedua insiden, Ed.)


1826 - William Morgan cuba untuk menerbitkan sebuah buku membongkar kelakuan-kelakuan salah dari Lodges Masonik. Sementara dia sedang dalam proses agar bukunya dicetak, dia menghilang secara misteri. [Tubuhnya ditemui di Tasik Ontario setahun kemudian.]


Rothschild Sabbateans ------->

1828 - Mayer Amschel Rothschild, yang membiayai Illuminati, menyatakan dengan menghina kerajaan kebangsaan yang cuba mengatur pemilik bank antarabangsa sepertinya: "Izinkan saya untuk mengeluar dan mengendalikan wang negara ini, dan saya tidak peduli siapa yang menulis undang-undang. " [Ketika Sir Josiah Stamp, presiden Bank of England pada tahun 1920, beberapa tahun kemudian akan berkomentar: "Perbankan mengandungi kesalahan dan dilahirkan dalam dosa. Para banker sendiri memiliki rakyat, mengambilnya daripada mereka, tetapi meninggalkan mereka kuasa untuk membuat deposit, dan dengan kerdipan pena mereka akan mencipta deposit cukup untuk membelinya kembali lagi. "]


1829 - Illuminist British iaitu Frances "Fanny" Wright memberikan serangkaian kuliah di Amerika Syarikat. Dia mengumumkan bahawa pelbagai subversif dan revolusi akan bersatu dalam sebuah gerakan yang akan disebut "komunisme." Dia menjelaskan bahawa gerakan akan dibuat agar lebih diterima oleh orang awam dengan mengaku untuk menyokong "kesempatan yang sama" dan "hak yang sama."


1829-1837 - Ketika Presiden Andrew Jackson bertugas, ada percubaan untuk meneruskan dan mengukuhkan cengkaman bank Pusat di Amerika Syarikat. Presiden Jackson menentang keras usaha ini. Jackson mengatakan kepada musuh-musuhnya: "anda adalah sarang ular berbisa! Saya akan menghalau anda keluar, dan dengan nama TUHAN yang Kekal saya akan mengusir anda keluar. Jika orang hanya memahami ketidakadilan kedudukan wang kita dan sistem perbankan, akan ada revolusi sebelum pagi. " Pada 1832, Jackson memvetokan rancangan undang-undang untuk mengemaskini piagam Bank of the United States. Pada 1833, dia memindahkan dana kerajaan dari Bank of the United States.


1848 - Moses Mordecai Marx Levy, atau nama gelarannya Karl Marx, menulis "Manifesto Komunis." Marx adalah ahli organisasi Illuminati barisan depan yang dipanggil 'Liga Keadilan' (League of the Just). Dia tidak hanya membela perubahan ekonomi dan politik, dia juga membela perubahan moral dan spiritual. Beliau percaya sistem keluarga harus dimansuhkan dan bahawa semua anak harus dibesarkan oleh penguasa pusat. Beliau mengungkapkan sikapnya terhadap TUHAN dengan berkata: "Kita mesti berperang melawan semua idea-idea yang berkenaan agama, negeri, negara, patriotisme. Gagasan tentang TUHAN adalah intisari dari sebuah tamadun sesat. Ia harus dimusnahkan."


1870 - John Ruskin dinamakan Professor of Fine Arts di Oxford University di England. Dia mengajar murid-muridnya bahawa kerajaan mesti mengawal semua alat-alat produksi dan pengagihan, dan dia telah bersedia untuk meletakkan kawalan kerajaan, di dalam tangan satu orang: "Tujuan berterusan saya ialah untuk menunjukkan keunggulan kekal beberapa orang lelaki kepada orang lain, kadang-kadang bahkan dari satu orang kepada semua orang lain."


1871 - Albert Pike, pengasas klu Klux Klan, menerbitkan buku 861 halaman "Morals and Dogma", bertujuan hanya untuk mata Masonik. Dia menunjukkan bahawa mereka yang berada di kedudukan rendah Masonry sengaja ditipu oleh penyelia mereka: "Darjah biru / The Blue degrees [tiga darjah pertama dari 32] adalah yang paling luar sekali atau serambi tiang-tiang kuil. Sebahagian dari simbol-simbol dipaparkan di sana kepada yang permulaan, tetapi dia sengaja disesatkan oleh tafsiran yang salah. Ianya bukan bertujuan agar dia harus memahami mereka, tetapi ia dimaksudkan bahawa dia akan membayangkan bahawa dia akan memahami mereka. Pemahafaman sebenar mereka dicadangkan untuk yang ahli, para Putera Masonry. " [Ini sebabnya sekitar 95% daripada orang-orang yang terlibat dalam Masonry tidak mempunyai petunjuk mengenai apa yang menjadi tujuan organisasi sebenarnya. Mereka berada di bawah delusi bahawa itu hanya pertubuhan masyarakat yang baik melakukan perbuatan baik.]


1875 - Okultis Russia iaitu Helena Petrovna Blavatsky menubuhkan Theosophical Society. Madame Blavatsky mendakwa bahawa orang-orang suci Tibet di Himalaya, yang dia rujuk sebagai Masters of Wisdom, berkomunikasi dengan dia di London melalui kaedah telepati. Dia menegaskan bahawa orang Kristian memiliki semuanya ke belakang - bahawa Syaitan itu baik dan Tuhan yang jahat. Dia menulis: "Orang-orang Kristian dan saintis diciptakan untuk menghormati orang-orang India yang lebih baik. The Wisdom of India, falsafah dan pencapaiannya, harus dibuat dikenali di Eropah dan Amerika."


1884 - The Fabian Society ditubuhkan untuk mempromosikan sosialisme. Fabian Society yang mengambil nama dari Jeneral Rom Fabius Maximus, yang memerangi tentera Hannibal dalam pertempuran kecil, daripada mencuba satu pertempuran yang menjadi penentuan.


14 Julai 1889 - Albert Pike mengisukan Arahan kepada 23 Majlis Tertinggi dunia. Dia mendedahkan siapa objek sebenar yang disembah oleh Masonik: "Untuk anda, Sovereign Grand Instructors General, kita katakan begini, bahawa anda boleh mengulanginya ke persaudaraan yang ke-32, 31 dan 30 darjah: Agama Masonik seharusnya, oleh semua kami memulakan darjah yang tinggi, dipelihara dalam kemurnian doktrin Luciferian."


1890-1896 - Cecil Rhodes, anak murid John Ruskin yang bersemangat, adalah Perdana Menteri Afrika Selatan, sebuah tanah jajahan British pada ketika itu. Dia mampu mengeksploitasi dan mengendalikan kekayaan emas dan berlian Afrika Selatan. Dia bekerja untuk membawa semua bahagian yang dihuni dalam dunia di bawah dominasi penguasa elit. Untuk itu, beliau menggunakan sebahagian dari kekayaan yang luas untuk membentuk Biasiswa Rhodes yang terkenal.


5 Februari 1891 - Rhodes bergabung dengan kumpulannya dari Oxford dengan kumpulan serupa dari Cambridge yang diketuai oleh William Stead, pembaharu sosial yang bersemangat. Rhodes dan Stead adalah ahli "Circle of Initiates" dalaman dari kumpulan rahsia yang mereka tubuhkan. Ada juga sebuah lingkaran luaran yang dikenali sebagai "Association of Helpers."


1891 - Madame Blavatsky meninggal dunia. Jubah kepimpinan gerakan Theosophical di seluruh dunia jatuh ke Annie Besant, seorang feminis militan dan ahli Fabian Socialist Society di England. Dia minat bergabung dalam rusuhan revolusi jalanan dan menulis berbagai volum tulisan okultis untuk menambah kepada yang dicetuskan oleh Blavatsky.


1909-1913 - Lord Alfred Milner mengorganisasikan "Association of Helpers" ke dalam pelbagai Kumpulan Meja Bulat (Round Table Groups) di tanah jajahan British dan Amerika Syarikat.


1912 - Kolonel Edward M. House, penasihat berhampiran Presiden Woodrow Wilson, menerbitkan Phillip Dru: Administrator, di mana dia mempromosikan "sosialisme seperti yang diimpikan oleh Karl Marx."


1913 - Presiden Woodrow Wilson menerbitkan "The New Freedom" di mana dia mengungkapkan: "Sejak saya masuk politik, saya terutamanya mempunyai pandangan orang-orang bercerita kepada saya secara peribadi. Beberapa orang lelaki terbesar di AS, di bidang perdagangan dan pengilangan, takut kepada seseorang, takut kepada sesuatu. Mereka tahu bahawa ada kekuatan di suatu tempat yang begitu teratur, begitu halus, begitu waspada, begitu saling bertautan, begitu lengkap, begitu meresap, bahawa mereka lebih baik tidak bercakap atas nafas mereka ketika mereka bercakap mengutuknya."


23 Disember 1913 - The Federal Reserve [tidak persekutuan mahu pun cadangan - ia adalah agensi swasta] telah dicipta. Direncanakan pada pertemuan rahsia pada tahun 1910 di Jekyl Island, Georgia, oleh sekelompok banker dan ahli politik, termasuk Kolonel House. Ini untuk memindahkan kuasa untuk mencipta wang daripada kerajaan Amerika kepada kumpulan banker swasta. Federal Reserve Act dengan terburu-buru berlalu sebelum cuti Hari Natal / Krismas. Papan #5 dari "Manifesto Komunis" telah menyeru untuk adil seperti contohnya bank pusat. [Ianya mungkin adalah generator debit terbesar di dunia.] Ahli Kongres Charles A. Lindbergh Sr (ayah kepada juruterbang terkenal) memperingatkan: "Tindakan ini membentuk kepercayaan yang paling besar di bumi. Ketika Presiden menandatangani akta ini, kerajaan yang tak terlihat oleh kekuatan wang, terbukti wujud oleh penyiasatan Money Trust, akan disahkan ... "


1916 - Tiga tahun selepas penandatanganan Akta Cadangan Persekutuan (Federal Reserve Act) menjadi undang-undang, Presiden Woodrow Wilson berkata: "Saya yang paling tidak bahagia. Saya telah sengaja merosakkan negara saya. Sebuah negara industri besar dikawal oleh sistem kredit. Sistem kredit kita adalah terpusat. Pertumbuhan bangsa, oleh kerana itu, dan semua kegiatan kita berada di tangan segelintir orang. Kita menjadi salah satu yang terburuk memerintah, salah satu kerajaan yang dikawal sepenuhnya dan dikuasai di dunia yang bertamadun ini. Tidak lagi kerajaan dengan bebas pendapat, tidak lagi kerajaan dengan keyakinan dan suara majoriti, tetapi kerajaan dengan pendapat dan paksaan dari sekelompok kecil dominan lelaki."


1917 - Dengan bantuan daripada pemberi modal di New York dan London, V.I Lenin mampu menggulingkan kerajaan Rusia. Lenin kemudian berkomentar tentang kontradiksi nyata hubungan-hubungan antara kapitalis dan komunisme terkemuka: "Ada juga perikatan lain - pada pandangan pertama suatu yang aneh, suatu yang mengejutkan - tetapi jika anda berfikir tentang hal ini, sebenarnya suatu yang sangat nyata dan mudah difahami. Ini adalah perikatan antara pemimpin komunis dan kapitalis. " [Ingat dialektik Hegelian?]


30 Mei 1919 - Tokoh British dan Amerika membentuk Royal Institute of International Affairs di England dan Institute of International Affairs di Amerika Syarikat dalam sebuah pertemuan yang diatur oleh Kolonel House; dihadiri oleh pelbagai sosialis Fabian, termasuk ahli ekonomi John Maynard Keynes.


1920 - Winston Churchill di Britain mengakui hubungan antara Illuminati dan Revolusi Bolshevik di Russia. Dia mengamati: "Dari masa Spartacus-Weishaupt ke masa Karl Marx, ke masa Trotsky, Bela Kun, Rosa Luxembourg, dan Emma Goldman, konspirasi seluruh dunia ini untuk menggulingkan tamadun dan untuk pemulihan masyarakat atas asas dari penahanan pembangunan, dari iri dengki dan kemustahilan sama rata, telah terus bertambah. Ia pasti dikenali memainkan peranan dalam tragedi Revolusi Perancis. Ia telah menjadi dorongan utama setiap gerakan subversif sejak kurun kesembilan belas, dan sekarang akhirnya kumpulan keperibadian yang luar biasa dari dunia bawah di bandar-bandar besar Eropah dan Amerika telah mencengkeram rakyat Russia dengan rambut kepala mereka, dan secara praktikalnya telah menjadi penguasa-penguasa empayar besar yang tidak dapat dipertikaikan lagi."


1920-1931 - Louis T. McFadden adalah Pengerusi Jawatankuasa tentang Perbankan dan Matawang. Mengenai Federal Reserve, Ahli Kongres McFadden memberi nota: "Ketika Akta Federal Reserve disahkan, rakyat Amerika Syarikat ini tidak merasa bahawa sistem perbankan dunia telah dipasang di sini. Negara besar dikendalikan oleh para banker dan pengindustri antarabangsa bertindak bersama-sama untuk memperhambakan dunia untuk kesenangan mereka sendiri. Setiap usaha telah dilakukan oleh Fed untuk menyembunyikan kekuasaannya tetapi kenyataannya adalah - Fed telah merebut Kerajaan. la mengendalikan segalanya di sini dan mengendalikan semua hubungan luar negeri kita. Ia membuat dan memecahkan kerajaan mengikut kehendak mereka." Mengenai Depresi Besar dan penerimaan negara terhadap perjanjian baru FDR, beliau menegaskan: "Ia bukan kemalangan. Ia adalah kejadian yang dibuat-buat dengan berhati-hati. Banker antarabangsa berusaha untuk mencari kondisi keputus-asaan di sini sehingga mereka boleh muncul sebagai penguasa kita semua."


1921 - Kolonel House mereorganisasi Institute of International Affairs kepada Council on Foreign Relations (CFR) cawangan Amerika. [Selama 60 tahun, 80% dari kedudukan teratas di setiap pentadbiran kerajaan - baik Demokrat mahupun Parti Republik - telah diduduki oleh ahli pertubuhan ini. Selama waktu itu, hanya dua Presiden tidak secara langsung bergabung dengan CFR - John Kennedy dan Ronald Reagan. Kennedy dibunuh dan percubaan pernah dilakukan dalam kehidupan Reagan]


15 Disember 1922 - CFR menyokong Pemerintah Dunia dalam majalah "Foreign Affairs." Pengarang Philip Kerr menyatakan: "Jelas tidak akan ada kedamaian atau kesejahteraan bagi umat manusia selagi bumi masih terbahagi menjadi 50 atau 60 negara merdeka, hingga beberapa jenis sistem antarabangsa dibuat. Masalah sebenarnya hari ini adalah kerajaan dunia.


1932 - "Plan for Peace / Rencana Perdamaian" oleh pengasas American Birth Control League iaitu Margaret Sanger diterbitkan. Dia memanggil untuk memaksa sterilisasi, mandatori pemisahan, dan rehabilitatif kem-kem konsentrasi untuk semua "dysgenic stocks," termasuk yang berkulit Hitam, Hispanik, Indian Amerika dan Katolik. [The American Birth Control League akhirnya menjadi Planned Parenthood - promoter dan pembekal perkhidmatan pengguguran terkemuka negara. Ramai hari ini yang masih tidak menyedari asal-usul rasis Planned Parenthood.]


1933 - "The Shape of Things to Come" oleh HG Wells diterbitkan. Wells meramalkan perang dunia kedua sekitar itu.

1940, berasal dari sengketa Jerman-Poland. Selepas tahun 1945 akan ada peningkatan kurangnya keselamatan awam dalam kawasan "jangkitan jenayah". Rencana untuk "Modern World State" akan berjaya dalam usaha ketiga, dan keluar dari sesuatu yang berlaku di Basra, Iraq. Buku ini juga menyatakan: "Meskipun kerajaan dunia sudah jelas datang untuk beberapa tahun, dan walaupun sudah ditakuti dan bisikan tanpa henti melawan, ia tidak menemui pembangkang mana pun."


21 November 1933 - Dalam sepucuk surat untuk Kolonel Edward M. House, Roosevelt menulis: "kebenaran yang sesungguhnya dari persoalan ini adalah, seperti yang kamu dan saya tahu, bahawa unsur kewangan di pusat-pusat yang lebih besar telah memiliki kerajaan ini sejak masa Andrew Jackson."


1934 - "The Externalization of the Hierarchy" oleh Alice Bailey diterbitkan. Bailey adalah okultis, mengambil alih daripada Annie Besant sebagai ketua Theosophical Society. Karya Bailey disalurkan dari panduan roh, Tibetan Master, Djwahl Kuhl [roh syaitan] . [ajaran-ajarannya membentuk asas bagi arus gerakan baru]. Dia menulis: "Masa untuk misteri purba telah tiba. Misteri Purba ini disembunyikan dalam nombor, dalam ritual, dalam kata-kata, dan dalam simbologi; yang menyelubungi rahsia ini. Tidak boleh dipersoalkan kerana ia pekerjaan yang harus dilakukan dalam membiasakan masyarakat umum dengan sifat Misteri sangatlah penting saat ini. Misteri ini akan dikembalikan ke luar ekspresi melalui medium Gereja dan Persaudaraan Masonik. " Dia lebih lanjut menyatakan: "Keluar dari penjarahan dari semua budaya dan tamadun yang ada, 'New World Order' harus dibina." [Buku ini diterbitkan oleh Lucis Trust, awalnya ditubuhkan di New York sebagai Lucifer Publishing Company. Lucis Trust adalah NGO kepada Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UN) dan telah menjadi pemain utama di kemuncak PBB suatu ketika dahulu. Kemudian, Penolong Setiausaha Agung PBB Robert Muller akan kredit ciptaannya iaitu Kurikulum Teras Dunia bagi pendidikan kepada ajaran-ajaran yang mendasari Djwahl Kuhl, melalui tulisan-tulisan Alice Bailey tentang subjek ini.]


1937 - Siswa di Lenin School of Political Warfare di Moscow mengajar: "Hari ini, tentu saja, kita tidak cukup kuat untuk menyerang. Untuk menang, kita akan memerlukan unsur kejutan. Dunia barat perlu diletakkan dalam keadaan tidur . Jadi, kita akan mulai dengan melancarkan gerakan perdamaian yang paling spektakuler dalam rekod. Akan ada terdengar tawaran dan konsesi. Negara-negara kapitalis, bodoh dan dekaden, akan bersukacita untuk bekerja sama untuk kehancuran mereka sendiri. Mereka akan melompat pada kesempatan lain untuk menjadi teman-teman. Dan apabila kawalan mereka turun, kita akan menghancurkan mereka dengan kepalan tangan kita."


1939 - "New World Order" oleh HG Wells mencadangkan sebuah "dunia kolektif satu-negara" atau "tatanan dunia baru / New World Order" yang terdiri daripada "sosialis demokrasi." Dia menyokong "tugas ketenteraan untuk perkhidmatan universal" dan menyatakan bahawa "nasionalis individualisme adalah penyakit dunia." Dia melanjutkan: "keperluan yang nyata bagi dunia beberapa kolektif kawalan untuk menghilangkan peperangan dan yang kurang umum diakui perlunya kawalan kolektif ekonomi dan kehidupan biologi manusia, adalah aspek daripada satu dan proses yang sama." Beliau mencadangkan bahawa ini dicapai melalui "hukum universal" dan "propaganda" (atau pendidikan).


1940 - "The New World Order" diterbitkan oleh Carnegie Endowment for Peace dan mengandungi senarai pilih rujukan persekutuan serantau dan dunia, bersama-sama dengan beberapa rancangan khas untuk tatanan dunia selepas perang.


28 Jun 1945 - Presiden Truman menyokong kerajaan dunia dalam sebuah pidato: "Ini akan menjadi mudah untuk negara-negara bersama dalam sebuah republik dunia seperti mana kita bersama dalam sebuah republik Amerika Syarikat."


Julai 1948 - Sir Harold Butler, dalam "Foreign Affairs" terbitan CFR, melihat "New World Order" mengambil bentuk: "Berapa jauh kehidupan bangsa, yang selama berkurun-kurun telah menganggap diri mereka sebagai yang berbeza dan unik, akan bergabung dengan kehidupan bangsa-bangsa lain? Berapa jauh mereka siap untuk mengorbankan sebahagian dari kedaulatan mereka yang tanpanya tidak ada kesatuan ekonomi ataupun politik yang berkesan?"


7 Februari 1950 - Pemodal antarabangsa dan ahli CFR iaitu James Warburg memberitahu Senate Foreign Relations Subcommittee: "Kita akan mempunyai kerajaan dunia sama ada anda sukai atau tidak - oleh penaklukan ataupun keizinan."


1953 - Rowan Gaither, Presiden Ford Foundation, memberitahu Congressional commission investigating tax-exempt foundations: "Kami di peringkat eksekutif di sini adalah aktif dalam salah satu OSS [pelopor CIA], Kementerian Luar Negeri, ataupun European Economic Administration. Selama masa itu, dan tanpa kecuali, kita beroperasi di bawah arahan yang dikeluarkan oleh Rumah Putih / White House. Kami terus dibimbing oleh petunjuk-petunjuk seperti itu, substansi yang menyatakan bahawa kita perlu melakukan setiap usaha untuk menukar kehidupan di Amerika Syarikat agar dapat bergabung dengan selesa dengan Kesatuan Soviet."


1954 - Putera Bernhard dari Netherlands / Belanda menubuhkan Bilderbergers / The Bilderberg Group, ahli politik dan banker antarabangsa yang bertemu secara rahsia setiap tahun.


25 November 1959 - Council on Foreign Relations Study Number 7 memanggil untuk satu "... tatanan antarabangsa baru yang harus responsif terhadap aspirasi dunia untuk keamanan, untuk perubahan sosial dan ekonomi ... sebuah tatanan antarabangsa ... termasuk negara yang melabelkan diri mereka sebagai 'sosialis' [Komunis]."


1959 - "The Mid-Century Challenge to US Foreign Policy" diterbitkan, yang ditaja oleh Rockefeller Brothers Fund. Ini menjelaskan bahawa AS "tidak boleh melarikan diri, dan memang harus menyambut ... tugas dimana sejarah telah memberi kesan kepada kita. Ini adalah tugas membantu untuk membentuk tatanan dunia baru dalam semua dimensinya - rohani, ekonomi, politik, sosial."


1962 - "The Future of Federalism" oleh Nelson Rockefeller mengakui bahawa peristiwa saat ini menuntut secara paksa "new world order." Dia mengatakan ada "demam nasionalisme ... tapi negara-bangsa menjadi kurang dan kurang cekap untuk melaksanakan tugas-tugas politik antarabangsa ... Berikut adalah beberapa alasan menekan kita untuk memimpin dengan penuh semangat ke arah pembangunan benar new world order ... mungkin lebih cepat dari yang kita sedari ... ada akan berkembang asas-asas untuk struktur persekutuan dunia bebas."


26 Julai 1968 - Nelson Rockefeller berikrar bahawa "sebagai Presiden, dia akan bekerja ke arah penciptaan new world order."


1969 - Sebuah dokumen yang bertajuk "Marriage and the Family" diterbitkan oleh British Humanist Association yang menyatakan bahawa "beberapa penentang humanisme telah menuduh kami berharap untuk mengguling keluarga Kristian tradisional. Mereka benar. Itu adalah apa yang kita ingin lakukan. "


1970 - The US Department of Defense menyediakan dana [$2 juta setahun untuk lima tahun] untuk "pembangunan sistem kekebalan menghancurkan agen untuk perang biologi." [Sumber virus HIV yang menyebabkan AIDS. Virus ini kemudian diperkenalkan kepada komuniti homoseksual melalui vaksin hepatitis dan masuk ke Afrika Tengah melalui vaksin cacar.]


1972 - Presiden Nixon melawat China dan minum bersama Perdana Menteri China, Chou En-lai dengan berbicara tentang "harapan bahawa masing-masing dari kita harus membangunkan new world order."


1973 - Banker antarabangsa dan ahli setia subversif  Majlis Hubungan Luar Negeri, David Rockefeller menubuhkan organisasi baru yang disebut Suruhanjaya Trilateral / Trilateral Commission. Beliau menjemput bakal Presiden ketika itu iaitu Jimmy Carter untuk menjadi salah seorang ahli pengasas. Zbigniew Brzezinski adalah pengarah pertama pertubuhan itu.


1973 - The Club of Rome, sebuah operasi PBB (UN), mengisukan sebuah laporan berjudul "Regionalized and Adaptive Model of the Global World System." Laporan ini membahagikan seluruh dunia menjadi sepuluh daerah.




Via - Thetruthseeker




~ Blog berita aneh, pelik, misteri, unik ~

5 ulasan:

  1. dasyat wooo...agenda yang penuh perancangan beratus tahun

    BalasPadam
  2. bagus utk dibaca...at least,kite tau mane tg btol,mane yg slh...xde r tesasar nanti...bile da akhir zaman...bile dajal da dtg nanti..we all must get ready 4 the really big disaster...

    BalasPadam
  3. bagus utk dibaca...at least,kite tau mane tg btol,mane yg slh...xde r tesasar nanti...bile da akhir zaman...bile dajal da dtg nanti..we all must get ready 4 the really big disaster...

    BalasPadam

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (13) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (53) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (49) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (247) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (333) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.