Berita Terkini

10 makhluk misteri yang pernah ditemui

Makhluk-makhluk misteri di bawah ini adalah yang pernah dilaporkan sama ada dalam akhbar, akhbar online ataupun TV. Sama ada betul atau hoax, wallahu a'lam. Nama pun dah misteri kan. Tak perlu percaya sangat, ini hanya sekadar bacaan untuk santai-santai. :)


1 - Makhluk Montauk terdampar di pantai New York


Beberapa orang remaja tempatan menjumpai dan mengambil gambarnya, kemudian menjual kepada akhbar. Ia berlaku berhampiran Plum Island Animal Disease Center yang membawa teori tentang kerajaan AS melakukan eksperimen pelik.

Rupanya seakan anjing dan kura-kura tanpa cengkerang, (tetapi kura-kura tidak mempunyai gigi sepertinya).




2 - Tsuchinoko di Jepun


Tsuchinoko adalah cryptid seperti ular yang terdapat di seluruh Jepun, kecuali di pulau Hokkaido dan Okinawa. Laporan menggambarkan Tsuchinoko berbadan tebal, pendek dan gemuk berukuran 30 hingga 80 sentimeter (12 hingga 30 inci) panjang, sering dengan leher yang berbeza, kelabu, perang atau hitam kulit bersisik, dan taringnya berbisa. Sesetengah pendapat mengatakan Tsuchinoko bersuarakuat, nyaring dan boleh melompat sejauh satu meter.




3 - Makhluk Marblehead Neck di Wildlife Sanctuary, Massachusetts, AS




Binatang buas yang menyeramkan yang tidak dikenali ini telah difotokan berhampiran Marblehead Neck Wildlife Sanctuary, Massachusetts, AS.

Makhluk itu dijumpai sedang minum dari kolam di laman Blanchard Street di Marblehead sebelum ianya cepat-cepat melarikan diri. Penduduk tempatan telah berspekulasi mencari apa identiti haiwan aneh ini. Seorang penduduk mengatakan ianya serigala jadian, yang lain mengatakan itu hanya musang dengan kudis. 



4 - Makhluk aneh seperti ET bergetah mati terdampar di Cerro Azul, Panama


Sekitar 17 September 2009, empat remaja yang bermain di Cerro Azul, Panama mendakwa mereka melihat makhluk seperti ET bergetah berjalan keluar dari gua. Menurut mereka, ia mula mengejar mereka, jadi mereka membaling batu-batu di arahnya sehingga ia mati. Mereka kemudian menolak bangkainya ke dalam air.

Tabloid UK memanggilnya Gollum (makhluk dari filem Lord of the Rings) kerana ia hidup di dalam sebuah gua.



Akan tetapi, saintis mendapati bahawa kisah remaja itu adalah palsu. Penguraian lama di dalam sungai telah menyebabkan bulu haiwan itu tertanggal dan membuatkan kulitnya kembung dan bergetah. Ia sebenarnya adalah monyet sloth yang mati.

Satu lagi makhluk yang sudah tidak menjadi misteri lagi .. Video di bawah ini adalah contoh monyet sloth.





5 - Bayi makhluk aneh ditemui di Thailand


Rupanya seakan-akan 'kononnya' Alien Roswell tetapi tidaklah sama dengan Alien itu, malah yang ini nampaknya berkepala lebih besar. Tangan dan kakinya lagi pendek jika dibandingkan dengan saiz tubuh. Penduduk-penduduk kampung di Thailand yang menjumpainya itu mengatakan bahawa bayi yang berupa aneh itu dilahirkan oleh seekor LEMBU.

Tidak mustahil ianya lahir akibat seks luar tabie dari manusia. Walaubagaimana pun, ia masih tinggal misteri.


6 - Humanoid kecil dijumpai di Chile


Ketika bercuti dengan keluarganya di Concepcion, Chile, Julio Carreno menemui makhluk humanoid kecil berukuran 7.2 sentimeter dari semak duri pada 1 Oktober 2002.

Makhluk, yang mempunyai kepala seperti manusia yang besar masih hidup dan membuka mata sebelum mati lapan hari kemudian.

Ia mempunyai kuku dan mata condong. Warna merah jambu pada asalnya bertukar gelap dan mayat kekal hangat sebelum cepat memumiakan diri sendiri.

Mayat telah dikaji oleh doktor haiwan di Santiago, yang masih berbelah-bagi dalam mengenal-pasti identiti makhluk itu. Mereka mengesahkan bahawa makhluk itu bukan janin mahupun mayat kucing.

Beberapa dari mereka memadankan ciri-ciri fizikal makhluk itu seperti tikus opossum, haiwan biasa di Chile. Lain-lain tidak bersetuju kerana makhluk itu tidak mempunyai gigi kecil dan tajam atau ekor seperti tikus opossum dan kepalanya adalah dua kali ganda saiznya.



7 - Chupacabra dilihat di Texas


Makhluk yang juga dipanggil Bigfoot Amerika Latin ini telah dilihat beberapa kali di Puerto Rico dan Amerika Syarikat, terutamanya di Texas. Legenda di sebalik makhluk ini adalah bahawa ia membunuh ternakan dan meminum darah mereka. Chupacabra secara literalnya bermakna 'penghisap darah kambing'.

Para saintis di University of Michigan percaya bahawa asal-usul legenda chupacabra bermula dengan serigala (koyote) yang sangat berpenyakit. Keupayaannya untuk menghisap darah ayam dan kambing hingga kering, walaubagaimanapun masih tidak dapat dijelaskan.



8 - Budak Alabama membunuh babi hutan gergasi


Pada 3 Mei, 2007, budak berusia 11 tahun bernama Jamison Stone menembak babi gergasi, yang beratnya 1,051 paun dan berukuran sembilan kaki empat inci, dengan sepucuk pistol berkaliber 0.50 berhampiran Delta, Alabama. Ini bermakna Stone telah menembak babi yang lebih besar daripada Hogzilla, iaitu babi terkenal yang telah dibunuh di Georgia pada tahun 2004.

Stone, yang membunuh rusa pertama pada umur 5 tahun memburu bersama ayahnya Mike Stone pada hari dia membunuh babi itu. Dia terpaksa menembak babi lapan kali dan mengejar selama tiga jam. Apabila babi akhirnya tumbang, pokok-pokok telah ditebang untuk membawa ia keluar dari hutan.

Golongan skeptik tidak mempercayai cerita ini, dan mengatakan bahawa ianya hanya rekaan Photoshop.




9 - Yeti Timur diperangkap oleh pemburu di China


Pada bulan April 2010 sekumpulan pemburu telah memerangkap mamalia seperti-possum yang tidak berbulu, yang digambarkan kelihatan seperti beruang dengan ekor seperti kanggaru dan membuat bunyi kucing yang bermasalah.

Makhluk ini menjadi sensasi media, yang disebut sebagai "Yeti Timur." Menurut legenda, Yeti adalah satu watak seperti beruang yang tersergam lebih tinggi dari seorang lelaki biasa. Tetapi makhluk ini hanya dua kaki tinggi.


10 - Makhluk seperti ketam dijumpai dalam parit di Russia


Ketam telah dipanggil sebagai lipas laut dan makhluk ini nampaknya tidak menjadikan perkataan itu agak literal. Makhluk-makhluk ini, yang ditemui di lubang asas yang ditinggalkan di Chelyabinsk, Russia, mempunyai cengkerang keras, beberapa lampiran tersusun dan ekor menjulur keluar daripada cengkerang mereka.




[Ranker , Pink Tentacle , The MorningStarr]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (13) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (58) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (50) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (247) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (335) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.