Sementara Google melancarkan Google+ sebagai bakal saingan Facebook, Myspace pula sekali lagi telah dijual oleh News Corp, kali ini jauh lebih murah dari waktu dibeli dulu.
News Corp beli Myspace dengan harga $580 juta dolar pada 6 tahun lepas, tetapi kali ini menjualnya kepada Specific Media dengan harga $35 juta dolar. Jauh turun dari harga belian asal.
Specific Media, sebuah syarikat yang berpangkalan di California yang membantu syarikat-syarikat membeli iklan di laman web, mengesahkan pembelian dalam siaran akhbar, berkata News Corp akan mengambil kepentingan minoriti ekuiti dalam Specific Media. Ia memanggil MySpace "pemimpin yang diiktiraf yang telah merintis ruang media sosial."
Sememangnya Myspace yang merintis laman web sosial, tetapi kini perintis itu telah kalah kepada Facebook dan Twitter.
Pada bulan Ogos 2005, MySpace mempunyai kira-kira 22 juta pelawat sebulan di Amerika Syarikat, berbanding kepada 8 juta untuk Facebook, mengikut jumlah dari firma pengukuran ComScore.
Kini, Facebook mempunyai lebih kurang 157 juta pelawat AS sebulan, manakala MySpace hanya kurang daripada 35 juta.
[abc News]
Hmmmm... Teringat restaurant A&W yang mula2 mempelopori restaurant makanan segera. Sekarang A&W telah hilang ditelan gergasi2 besar seperti McDonalds', Burger King, KFC dan yang sewaktu dengan nya.
BalasPadamIni lah realiti kehidupan. Tiada yang kekal. Mana tau akan datang, ada lah nanti lelaman web yang lebih canggih yang bakal menguasai Facebook.
Kita tunggu berita selanjutnya........
Rasanya ada satu laman sosial yg baru spt Facebook. Tp bukanlh meniru Facebook. Cuma ingin menentang satu halaman di facebook yg mengadakan pertandingan membuat karikatur Nabi Muhammad kalau tidak silap saya. Siapa tahu, mungkin satu hari nanti, laman sosial ini berjaya mengatasi Facebook sekali gus menyatukan semua umat Islam di dunia dan mampu menarik ramai orang bukan Islam untuk mengenali Islam dengan lebih dekat lagi.
BalasPadamHmmmm... Teringat restaurant A&W yang mula2 mempelopori restaurant makanan segera. Sekarang A&W telah hilang ditelan gergasi2 besar seperti McDonalds', Burger King, KFC dan yang sewaktu dengan nya.
BalasPadamIni lah realiti kehidupan. Tiada yang kekal. Mana tau akan datang, ada lah nanti lelaman web yang lebih canggih yang bakal menguasai Facebook.
Kita tunggu berita selanjutnya........