Berita Terkini

Osama memberi amaran kepada Obama untuk menyerang lagi?

Amerika Syarikat nampaknya sudah amat terdesak. Hari ini dalam beberapa akhbar seperti BBC News, Daily Mail, mengatakan bahawa Osama Laden memberi amaran kepada Barack Obama dan AS bahawa dia akan melancarkan serangan lagi terhadap mereka, seumpama peristiwa 9/11 setelah kononnya tidak berjaya meletupkan kapal terbang Northwest Airlines pada Hari Krismas 25 Disember 2009 lalu.

Mereka mendakwa ada rakaman audio dari suara Osama yang membuat amaran tersebut, yang mana menggesa AS agar berhenti menyokong Israel.

Tetapi akhbar seperti BBC News sendiri mengatakan bahawa ianya masih tidak sahih - "The authenticity of the audio tape has not been verified".

Audio 'Osama to Obama' tersebut ke udara di televisyen Al-Jazeera, sedangkan ada desas-desus mengatakan bahawa Al-Jazeera itu sendiri ada hubung-kait dengan CIA.

Ini merupakan taktik lama yang masih lagi diguna-pakai oleh kerajaan Amerika Syarikat. Mereka hanya cuba untuk mengalihkan perhatian dunia, menakut-nakutkan rakyat mereka sendiri agar berharap pada mereka dan cuba menuduh Islam iaitu agama yang mempunyai penganut yang amat ditakuti oleh mereka.

Osama Laden sendiri pun tidak pernah mengaku bahawa beliau yang bertanggung jawab pada peristiwa 9/11. Dan Osama menuduh rejim Israel yang menjadi dalang dalam semua itu.

Di bawah ini adalah antara kenyataan Osama yang dikeluarkan dalam akhbar Daily Ummat pada 28 September 2001.

"I have already said that I am not involved in the 11 September attacks in the United States. As a Muslim, I try my best to avoid telling a lie. I had no knowledge of these attacks, nor do I consider the killing of innocent women, children and other humans as an appreciable act. Islam strictly forbids causing harm to innocent women, children and other people. Such a practice is forbidden even in the course of a battle. It is the United States, which is perpetrating every maltreatment on women, children and common people of other faiths, particularly the followers of Islam."

Yang memberi maksud , "Saya telah mengatakan bahawa saya tidak terlibat dalam serangan 11 September di Amerika Syarikat. Sebagai seorang Muslim, saya cuba sebaik mungkin untuk mengelakkan berbohong. Saya tiada mempunyai pengetahuan tentang serangan ini, juga tidak saya anggap pembunuhan perempuan tak berdosa, anak-anak dan manusia lain sebagai tindakan cukup besar. Islam secara tegas melarang menyebabkan kerosakan bagi perempuan tak berdosa, anak-anak dan orang lain. Amalan semacam ini dilarang walaupun dalam peperangan. Ianya adalah Amerika Syarikat, yang melakukan setiap penganiayaan terhadap perempuan, anak-anak dan masyarakat umum daripada agama lain, khususnya para pengikut Islam."


Ada sumber-sumber dari Pakistan dan Afghanistan yang mengatakan bahawa Osama Laden telah meninggal dunia sejak tahun 2001 dulu lagi, dan dikebumikan di kawasan pergunungan tenggara Afghanistan. Ini kerana keadaan fizikalnya pada ketika itu pun sudah dalam keadaan sakit teruk, ketika digambarkan pada 27 Disember 2001, dimana dia sehari-hari memerlukan dialisis buah pinggang.

Sejarah pun ada membuktikan bahawa sudah beberapa kali mereka mengeluarkan audio tape yang kononnya adalah suara Osama tetapi sebenarnya bukan, seperti yang berlaku pada tahun 2002. Audio tape itu diumumkan palsu oleh Swiss Research Institute.

Pakar-pakar di Lausanne-based Dalle Molle Institute for Perceptual Artificial Intelligence membuat perbandingan dengan 20 tape dari Osama Laden yang diterima sebelum itu, dan membuat kesimpulan bahawa audio tape pada tahun 2002 itu adalah palsu, dengan kata lain, ada orang menyamar sebagai Osama..



Majalah FOCUS Money di Jerman pun tidak percaya dengan peristiwa 9/11 yang dituduh oleh AS dilakukan oleh AlQaeda.

Majalah itu menyatakan dalam sebuah artikel, bahawa adalah "tidak hanya ahli politik yang serius yang tidak mahu percaya versi rasmi (peristiwa 9/11) lagi", tetapi juga, "ada ribuan saintis, yang mempersoalkan 9 /11".

Laman pertama artikel tersebut menunjukkan gambar mereka-mereka yang skeptis pada 9/11, iaitu Charlie Sheen, Sharon Stone, Rosie O'Donnell William Rodriguez (di sebelah GW Bush), bekas Gabenor Jesse Ventura, Richard Gage, Hakim Persekutuan Dieter Deiseroth dan banyak lagi.

Aduhai kerajaan Amerika Syarikat dan sekutu-sekutunya, ntah kepada siapa mereka cuba untuk melakukan pembohongan ini. Sedangkan majoriti rakyat AS sendiri sudah sedar bahawa Osama bin Laden berkemungkinan besar telah meninggal dunia sejak tahun 2001 lagi.

Mengapa mereka tidak boleh membawa rakaman video kewujudan Osama Laden? Dan mengapa mereka tidak dapat mengesan di mana Osama berada sedangkan mereka mempunyai teknologi satelit yang boleh mengesan hampir setiap gerakan manusia di muka bumi ini?

Wallahu a'lam .......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (12) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (65) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (50) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (248) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (335) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.