Berita Terkini

Mufti besar Arab Saudi memberi amaran tentang ideologi yang menyimpang

Mufti besar Arab Saudi iaitu Sheikh Abdul Aziz Al-Asheikh, dalam khutbah di Arafah, memperingatkan umat Islam terhadap ideologi menyeleweng. Dia mendesak Muslim di seluruh dunia untuk mematuhi prinsip-prinsip sejati Islam.

"Masalah yang paling serius komuniti Muslim hadapi akhir-akhir ini ialah penyelewengan ideologi / fahaman. Orang-orang yang menyeleweng telah meninggalkan prinsip-prinsip yang benar dalam Islam dan mengambil keyakinan yang salah. Oleh kerana itu pematuhan terhadap keyakinan yang benar adalah salah satu tugas yang paling penting terhadap seorang muslim, "Al-Asheikh berkata dalam khutbahnya sebelum dia mengimamkan solat Jumaat di masjid Namira.

Al-Asheikh mengutuk operasi keganasan dan bunuh diri secara tegas. "Operasi bunuh diri telah menjadi kutukan wilayah muslim. Lelaki, wanita dan anak-anak yang tidak bersalah terbunuh dan penempatan mereka musnah, "katanya.

Al-Asheikh juga memperingatkan umat Islam untuk tidak menjadi alat di tangan musuh-musuh mereka. "Keganasan adalah cabaran yang paling berbahaya bagi umat Islam dan seluruh dunia hadapi. Ia telah mengambil pelbagai bentuk dan keadaan. Ada orang menggunakannya untuk memajukan kepentingan mereka, "katanya.

"Muslim sepanjang sejarah telah menghadapi pelbagai cabaran dan konspirasi melawannya, tetapi Islam telah keluar sebagai pemenang melawan segala cabaran seperti itu kerana ia adalah agama Allah yang ditubuhkan pada kebenaran dan direka agar sesuai dengan sifat manusia," kata Al-Asheikh. "Musuh-musuh Islam pada zaman moden tidak berbeza daripada musuh-musuh mereka di masa lalu. Satu-satunya perbezaan adalah bahawa mereka menukar strategi mereka untuk menyesuaikan dengan perubahan zaman. "

Merujuk kepada orang-orang yang cuba untuk mempolitikkan Haji, mufti berkata: "Orang-orang yang lalai cuba untuk mempolitikkan Haji bertujuan untuk mengganggu keselamatan dan menciptakan kekacauan di tanah ini. Dan Allah tidak akan membiarkan hal itu terjadi dan orang-orang yang beriman tidak akan (menerimanya). "

Al-Asheikh memperingatkan orang-orang yang beriman bahawa musuh-musuh Islam berusaha untuk merosakkan makna teks-teks Islam. "Mereka telah cuba untuk mengubah makna Al Quran dan tradisi mengatakan bahawa mereka sedang melihat teks daripada sudut pandang yang berbeza," kata ilmuan itu.

Dunia sedang menunggu seorang penyelamat dan tidak ada penyelamat selain Islam, kata syeikh. Dia menekankan peranan sistem ekonomi Islam dalam menyelamatkan dunia daripada kesengsaraan dari sistem ekonomi saat ini. Dia mendesak pengindustri-pengindustri muslim untuk mencipta persekitaran industri yang memberikan bantuan kepada masyarakat Muslim miskin untuk memperbaiki kehidupan mereka.

Alsheikh dipanggil oleh pemimpin-pemimpin Muslim untuk menerapkan sistem Syariah di negara mereka dan menjamin kestabilan dan keamanan di negara mereka. Beliau menyeru para pemimpin dunia agar berhenti daripada perlumbaan senjata dan sebaliknya cuba simpan wang untuk menamatkan kemiskinan.


Sumber - Arab News

3 ulasan:

  1. sy ada duit FIFTY PIASTRES BERAPA NILAI HARGANYA .bro_6477@yahoo.com
    duitnya masih baru

    BalasPadam

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (12) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (60) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (50) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (247) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (335) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.