Berita Terkini

Fluorida adalah toksik

Fluorida adalah racun toksik
Sejak tahun 1940-an, fluorida digunakan dalam ubat gigi dan ditambah kepada air minuman di banyak negara di seluruh dunia. Profesion pergigian mendakwa bahawa fluorida adalah selamat dan perlu untuk kesihatan pergigian yang baik.

Fluorida sebenarnya sisa toksik dari aluminium, asid fosforik dan industri baja fosfat. Berjuta-juta tan fluorida dihasilkan setiap tahun.

Menurut "Clinical Toxicology of Commercial products," Edisi 5, 1984, plumbum diberi penarafan ketoksikan 3 - 4, dan fluorida pada 4 (3 = sederhana toksik, 4 = sangat toksik).

Sehingga tahun 1930-an, fluorida dibuang terus ke udara dan jalan air, menyebabkan kerosakan besar. Tindakan undang-undang menimbun setelah mangsa demi mangsa mengetahui masalah-masalah mereka disebabkan oleh keracunan fluorida. Tindak balas industri adalah untuk mengubah persepsi orang ramai terhadap fluorida.

Banyak kajian saintifik telah dibentangkan untuk meyakinkan orang ramai bahawa fluorida adalah selamat. Kedudukan yang menguntungkan telah dicipta untuk 'penyelidikan' dan 'pendidikan' dengan maksud nyata menggalakkan penggunaan fluorida dalam ubat gigi dan air minuman. Selain daripada membayar berjuta-juta untuk pelupusan sisa-sisa toksik, fluorida kini dijual kepada syarikat-syarikat ubat gigi dan air!

Air minuman berfluorida di banyak negara, termasuk Amerika Syarikat, Kanada, New Zealand, Australia, Singapura, Hong Kong, United Kingdom, Ireland, Sepanyol, Turki, Itali, India dan Chile. http://en.wikipedia.org/wiki/Fluoridation_by_country

Kebanyakan jenama ubat gigi mengandungi fluorida sebagai bahan aktif utama. Procter and Gamble, pengeluar ubat gigi Colgate, mengakui pada tahun 1984 bahawa satu tiub kecil ubat gigi yang mengandungi fluorida, mencukupi untuk membunuh kanak-kanak! Ubat gigi kini membawa label amaran bahawa jika lebih daripada jumlah saiz kacang ditelan, maka perlu dapatkan bantuan perubatan dengan segera.

Sehingga 80 peratus daripada golongan muda di beberapa kota di Amerika Syarikat telah mengalami fluorosis gigi, yang mana tanda pertama yang dilihat akibat pendedahan fluorida yang berlebihan. Fluorida juga menyebabkan kekurangan kalsium, yang boleh membawa kepada osteoporosis, penipisan tulang, keretakan, anemia, dan penyakit riket.

ubat gigi Fluorida adalah racun toksik
US Public Health Service telah menyatakan bahawa fluorida membuat tulang lebih rapuh dan enamel gigi lebih berongga.

Fluorida menyebabkan penuaan sebelum masanya kerana ia merosakkan enzim. Ini memberi kesan kepada sistem kekebalan tubuh, sistem pencernaan, sistem pernafasan, peredaran darah, hati, buah pinggang, tiroid dan fungsi otak. Fluorida juga boleh menyebabkan hiperaktif dan IQ yang lebih rendah di kalangan kanak-kanak.

Prof. Albert Schatz Ph.D. (Ahli Mikrobiologi) Penemu Streptomycin dan Pemenang Nobel. : ‘Fluoridasi adalah PENIPUAN TERJAHAT untuk mengaut keuntungan yang pernah dilakukan dan ianya menelan korban lebih ramai daripada bentuk penipuan lainnya.

Jika manusia mendapat penyakit, ada pihak yang akan mendapat untung. Begitu juga ada pihak yang mahukan populasi dunia berkurang, kerana kononnya sebahagian besar manusia mati, maka mudah lah menguruskan yang tinggal nanti, dan dapat berkongsi kekayaan hasil bumi dengan baik.



Ogos 2002, Belgium menjadi negara pertama di dunia yang MELARANG penggunaan berbagai suplemen Fluorida, tablet, ubat titik, dan lain-lain yang berfluorida, ditarik dari pasaran kerana beracun dan menyebabkan risiko besar bagi kesihatan fizikal mahupun psikologi. 

98% wilayah Eropah Barat telah menolak fluoridasi air, termasuk Austria, Belgium, Denmark, Perancis, Itali, Luxembourgh, Jerman, Belanda, Finlandia, Sweden dan Norway.

Fluorida adalah zat kimia kunci dalam mengeluarkan BOM ATOM! Fluorida sangat penting untuk mencipta Bom Uranium dan Plutonium untuk membuat senjata nuklear semasa Perang Dingin. Salah satu zat kimia yang dikenali paling beracun adalah Fluorida, yang muncul secara cepat sebagai racun kimia dari program bom atom Amerika syarikat, baik untuk pekerjanya mahupun masyarakat sekitar. 



Rujukan:

1 - NaturalNews.com - 1 April 2011

2 - healthychild.com


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (13) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (58) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (50) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (247) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (335) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.