Berita Terkini

Kajian terbaru mendakwa bahawa G-spot tidak wujud


Perhatian, maklumat ini hanya untuk mereka-mereka yang sudah berkahwin sahaja. Yang belum berkahwin boleh membacanya cuma tidak digalakkan lagi.  Apa lagi haram untuk cuba mengujinya pada mereka yang berlawanan jantina selagi belum berkahwin.

Saintis British telah mendapati tidak ada bukti apa pun untuk kewujudan titik nikmat pada wanita. G-Spot tidak wujud sama sekali.

Semua mitos yang disebabkan oleh G-spot (Grafenberg spot)  telah membuatkan lelaki dan wanita merasa tidak memadai dengan kehidupan seks mereka.

G-spot seharusnya adalah kumpulan saraf yang dimiliki oleh beberapa wanita dan bukan orang lain. Jika diaktifkan dengan pasangan seksual dengan teknik yang tepat, dapat memberikan kenikmatan seksual tertinggi wanita.

Pakar-pakar terapi seks selama ini menjalankan karier mereka dengan memberitahu para wanita bahawa mereka boleh meningkatkan G-spot mereka dengan makan diet yang tepat, atau melakukan lebih banyak latihan.

Tetapi kajian terhadap 1,804 wanita British oleh para saintis di King's College London telah meragukan keberadaannya. Wanita berusia antara 23 dan 83 tahun diisi dengan senarai pertanyaan. Semuanya adalah pasangan kembar seiras atau tidak seiras. Di mana kembar seiras berkongsi semua gen mereka, dan kembar tidak seiras hanya berkongsi setengah.

Jika G-spot memang ada, adalah diharapkan bahawa kedua-dua kembar seiras akan melaporkan mempunyai satu. Tetapi dalam kes-kes di mana salah satu kembar melaporkan mempunyai zon yang mudah terangsang, para saintis mendapati bahawa tidak ada pola yang muncul dari kembarnya yang satu lagi mempunyai nya.

Bahkan, kembar seiras tidak lebih berkongsi G-spot daripada bukan kembar seiras. 56% daripada wanita yang mendakwa bahawa mereka mempunyai G-Spot adalah yang lebih muda dan lebih aktif secara seksual daripada responden lain.

Andrea Burri yang mengetuai kajian mengatakan, "Ianya agak tidak bertanggungjawab untuk mendakwa adanya suatu entiti yang tidak pernah benar-benar telah terbukti dan menekan perempuan dan lelaki juga."

Pengarang-bersama Tim Spector, profesor epidemiologi genetika, berkata: 'Wanita mungkin berpendapat bahawa memiliki G-spot disebabkan oleh diet atau latihan, tetapi kenyataannya, hampir tidak mungkin untuk menemui ciri-ciri nyata.

"Setakat ini, ia adalah kajian terbesar yang pernah dilakukan dan itu cukup menunjukkan secara meyakinkan bahawa gagasan G-spot adalah subjektif."

Andrea Burri, mengatakan dia bimbang tentang wanita yang takut mereka tidak memiliki G-spot menderita perasaan 'tidak mampu atau keterbelakangan'.

Pakar-pakar menyatakan kajian ini menunjukkan keraguan mereka yang telah lama di atas kewujudan zon nikmat.

Gedis Grudzinskas, perunding Ginekologi di hospital London Bridge, berkata: 'Saya fikir kajian ini membuktikan perbezaan antara sains popular dengan sains anatomi atau biologi. "


Idea tentang G-spot telah dipopularkan oleh Profesor sexologist Beverly Whipple dari Rutgers University di New Jersey pada tahun 1981.

Ianya dinamakan sempena menghormati ahli gynaecologi Jerman iaitu Ernst Grafenberg yang mendakwa telah menemui zon rangsangan seksual pada tahun 1950.

Profesor Whipple mengatakan dia menemui G-spot dalam sebuah kajian terhadap 400 wanita, dan menggambarkan kajian terbaru British ini sebagai 'cacat'.

Dia mengatakan bahawa kajian ini tidak melihat pada lesbian, atau wanita biseksual - dan gagal untuk mempertimbangkan kesan daripada teknik seksual yang berbeza dan kelayakan lelaki yang berbeza.

Dia berkata: "Masalah terbesar dengan penemuan ini adalah bahawa kembar umumnya tidak mempunyai pasangan seksual yang sama."

Kajian terbaru British itu akan diterbitkan dalam Journal of Sexual Medicine minggu ini.



Via - DailyMail

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (12) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (64) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (50) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (248) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (335) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.