Berita Terkini

6 cara makanan digunakan sebagai senjata

Mangsa kebuluran
Orang yang lapar akan melakukan apa saja untuk dapatkan makanan, yang bermaksud bahawa orang-orang yang mempunyai kawalan ke atas makanan boleh menggunakannya sebagai satu kekuatan.

Pada tahun 1974, Henry Kissinger telah mengesyorkan agar menggunakan makanan sebagai senjata untuk mendorong pengurangan penduduk yang disasarkan. Taktik utama yang diguna pakai ialah bantuan makanan akan ditahan daripada negara-negara membangun sehingga mereka menyerahkan polisi kawalan kelahiran.

Jadi, makanan adalah untuk digunakan sebagai kaedah yang lain penjajahan imperialis untuk memaksa negara-negara tertentu untuk mematuhi dasar-dasar mereka kepada orang-orang yang dikehendaki oleh yang mengawal. Yang ketara, taktik ini hanya berfungsi sebagai senjata tumpul di wilayah yang berkekalan kejatuhan ekonomi yang teruk dan dengan sumber-sumber yang sedikit untuk pengeluaran makanan.

Namun kini, ternyata bahawa dunia seluruh menerima senjata bom makanan kerana ada nampaknya serangan pelbagai rupa akses kepada makanan rakyat. Dalam erti kata lain, apa yang telah menjadi taktik yang diterima selama hampir 40 tahun bantuan makanan mengawal untuk mengurangkan penduduk serantau kini telah menjadi lebih kompleks dan luas.

Kerana penyatuan besar-besaran korporat pertanian, di tengah-tengah menyelaraskan peraturan-peraturan global, komoditi menurunkan nilai komoditi-dolar dan spekulasi tidak terkawal, bahan kimia dan pengubahsuaian genetik, dan kekurangan makanan yang sebenar atau dimanipulasikan, memang ada perang yang dilancarkan - dengan makanan sebagai senjata utama.

Berikut adalah enam cara makanan digunakan untuk memerangi populasi penduduk:

1 - Inflasi Makanan

Melumpuhkan Inflasi makanan kini mempengaruhi setiap sudut dunia dengan orang yang paling miskin merasakan kepedihan yang paling buruk.

Indeks harga makanan Organisasi Makanan dan Pertanian (Food and Agriculture Organization - FAO) PBB telah meningkat sebanyak 3 mata kepada 234 mata pada bulan Jun - peningkatan sebanyak 39% pada tahun ini. Peningkatan ini menyebabkan kebuluran besar-besaran dan rusuhan di kawasan-kawasan yang miskin di dunia, tetapi mereka juga mula menghukum kelas pertengahan di negara-negara Perindustrian.

Harga makanan naik terutamanya kerana komoditi dolar turun nilai dari pencetakan wang berlebihan dan spekulasi komoditi Wall Street. Mungkin ia lebih sesuai untuk dipanggil manipulasi komoditi, bukan spekulasi.

Seperti yang William Engdahl baru-baru ini menunjukkan:. "Kebolehan untuk memanipulasi harga makanan yang penting di seluruh dunia dengan sengaja - hampir tanpa mengira bekalan fizikal hari ini dan permintaan untuk bijirin - adalah agak baru ... Naik sehingga krisis bijrin pertengahan tahun 1970-an , menjadi tiada satu 'harga dunia' bagi bijirin, penanda aras bagi harga semua makanan dan produk makanan."

Apa yang menguatkan spekulasi komoditi tidak hanya penurunan ketara dolar dan penerbangan kepada sesuatu yang nyata, tetapi juga kebimbangan bekalan yang tulen yang berdasarkan pelbagai faktor yang menyebabkan kekurangan tanaman seperti cuaca yang melampau atau penyakit.

Tidak kira kekurangan makanan sebenar atau dimanipulasikan, harga makanan akan terus meningkat kerana permintaan yang meningkat dan dolar secara berperingkat lemah.


2 - Kekurangan Bekalan

Melalui kawalan bekalan, kekurangan makanan telah digunakan sebagai senjata untuk mewujudkan konflik serantau, untuk menggalakkan misi keamanan dan sebagai lobak merah dasar asing - sebagaimana yang jelas digariskan oleh Kissinger pada tahun 1974, Memorandum 200.

Contoh-contoh yang paling terkini boleh didapati dengan rundingan semasa dan berterusan dengan Korea Utara yang sentiasa memegang senapang nuklear kepada ketua Barat dalam pertukaran untuk makanan. Somalia, yang mempunyai makanan sendiri lagi sehingga tahun 1970-an, telah menjadi "negara gagal" kerana kekurangan makanan.

Yang ketara, situasi di Somalia dan lain-lain tempat kebuluran besar-besaran biasanya disebabkan oleh keruntuhan ekonomi yang dimanipulasi. Malah, ramai telah melaporkan bahawa kekurangan makanan merupakan faktor asas revolusi Mesir.

Kerana penggabungan korporat tanaman ruji seperti jagung, kacang soya, dan gandum - dan kawalan pusat bantuan makanan - ia kini mudah untuk memanipulasi kekurangan makanan.

Tetapi, jelas, terdapat juga peristiwa bencana cuaca yang merosakkan pengeluaran keseluruhan di kawasan-kawasan seperti gelombang haba di Rusia pada musim panas lalu yang menyebabkan mereka terpaksa menyekat eksport gandum dalam apa yang disebut sebagai perang makanan.

Banyak negara yang mempunyai kontrak dengan pihak Rusia tidak gembira, dan langkah perlindungan mereka mempunyai kesan global ke atas harga makanan.

Dalam erti kata lain, kekurangan bekalan makanan adalah biasanya masalah setempat, tetapi kerana sistem makanan adalah sangat tidak berhubungan, masalah tempatan sekarang ini memberi kesan kepada masyarakat global.


3 - Penambah Perisa Bahan Kimia

Bahan kimia tambahan, dari racun perosak kepada pengawet, hanya boleh dilihat sebagai senjata dalam agenda pengurangan penduduk. Jelas sekali, bahan kimia ciptaan makmal tidak pernah dimaksudkan untuk kegunaan manusia.

Oleh itu, mereka hanya boleh dikaitkan dengan usaha untuk sengaja dan perlahan-lahan meracuni penduduk. Banyak toksin makanan dan minuman seperti fluorida, aspartame, atau monosodium glutamat (MSG) kini diketahui mempunyai kesan-kesan kesihatan yang negatif.

Ciptaan makmal lain seperti sirap jagung fruktosa tinggi (HFCS) juga mula membuktikan bahawa ia amat tidak sihat dengan ujian menunjukkan raksa / merkuri dalam sirap jagung.

Hinggakan sup tomato Campbell mempunyai HFCS, begitu juga kicap Heinz - manakala hampir setiap gula-gula atau gula-gula getah mengandungi aspartame. Dianggarkan bahawa purata rakyat Amerika mengambil 12 sudu teh HFCS setiap hari, manakala penduduk yang lebih muda menggunakan hampir dua kali ganda. "Merkuri adalah toksik dalam semua bentuk."

Memandangkan betapa sirap jagung fruktosa tinggi digunakan oleh kanak-kanak, ia boleh menjadi sumber tambahan yang signifikan merkuri yang tidak pernah dipertimbangkan," kata Dr David Wallinga dari Agriculture and Trade Policy yang mana kajiannya mendapati kira-kira satu pertiga daripada makanan berjenama dengan HFCS mempunyai jumlah merkuri yang boleh disukat.

Racun perosak jatuh ke dalam kategori bahan tambahan kimia - racun perosak GM terutamanya (disebut toksin Bt). Mereka dijumpai dalam aliran darah hampir semua warga Amerika Utara, dan sehingga 80% daripada bayi dalam kandungan mereka. Adalah dianggap bahawa toksin ini diperolehi dengan makan jagung atau soya yang diubahsuai secara genetik, dan daripada binatang ternakan yang memakannya.

Satu kajian baru-baru ini membuktikan bahawa bahan kimia yang terdapat dalam racun perosak terlaris, glyphosate, menyebabkan kecacatan kelahiran di kalangan penyakit lain. Kita mesti memahami bahawa walaupun semua toksin ini, dan hos yang lain, telah diluluskan untuk dimakan oleh FDA, ia tidak menjadikan mereka selamat.


4 - Peraturan-peraturan

Dengan menyekat kebebasan makanan, agensi pengawalseliaan sengaja meningkatkan pergantungan kepada monopoli kartel (kesatuan pengeluar yang mengawal harga) Big Ag yang sepenuhnya mengawal blok binaan asas makanan. Ringkasnya, orang-orang yang mengawal jagung, gandum, kacang soya dan beras, mengawal semua makanan, kerana semua ternakan dan semua makanan yang diproses adalah bergantung kepada sumber makanan tersebut.

Di Amerika, dan semakin bertambah di seluruh dunia, kartel ini meletakkan kroni-kroni mereka dalam agensi-agensi kawal selia kerajaan seperti USDA untuk mencabut persaingan mereka melalui peraturan yang berlebihan.

Tambahan lagi, sekatan kebebasan makanan ini berlaku dalam konsert di seluruh dunia, kerana ia merupakan satu inisiatif globalis dari atas ke bawah yang didorong oleh agensi-agensi pengawalseliaan antarabangsa seperti Pertubuhan Perdagangan Dunia (World Trade Organization) dan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (United Nations).

Ia adalah agenda kompleks yang ditenun, yang mengambil kira semua akaun dari keselamatan kesihatan kepada tanah hak penggunaan untuk memaksa pengeluar makanan bebas untuk mematuhi cara-cara yang hanya memberi manfaat kepada struktur korporat global. Agensi pengawalseliaan adalah salah satu senjata utama yang dikerahkan terhadap hidup bebas.


5 - Pengubahsuaian Genetik (Genetic Modification)

Terdapat banyak sebab untuk mengelakkan makan makanan yang diubahsuai secara genetik, dari kebimbangan kesihatan hinggalah menyokong kartel makanan yang berasaskan kejahatan. Makanan yang diubahsuai secara genetik adalah laluan kepada monopoli ke atas kehidupan manusia melalui teknologi berpaten dan kerosakan alam sekitar oleh amalan monokultur kimia berat.

GMO adalah begitu meluas di Amerika Syarikat dimana adalah dianggarkan bahawa 70% daripada diet purata Amerika mengandungi mereka. Banyak negara Eropah, dan kawasan-kawasan lain, telah menolak GMO.

Hungary baru-baru ini memusnahkan tanaman jagung GM yang menyalahi undang-undang dan rancangan untuk membuat mengedarkan benih kesalahan feloni. Walau bagaimanapun, kerana tekanan politik / korporat, kebanyakan negara yang paling tahan dipaksa untuk menerima pakai mereka.


6 - Cuaca

Cuaca sememangnya mempengaruhi akses makanan dan kos makanan. Sekilas pandang pada peta di seluruh dunia menunjukkan bahawa kawasan pengeluaran makanan terutamanya teruk terjejas, dan kita melihat harga meningkat dengan sewajarnya. Kejadian-kejadian alamiah ini boleh dieksploitasi oleh spekulator dan kerajaan (Amerika).

Walau bagaimanapun, dengan pengenalan pengubahsuaian cuaca, yang dilaburkan oleh orang-orang seperti Bill Gates dan secara terbuka digalakkan oleh pemikir elit globalis, kebimbangan telah dibangkitkan lebih kemungkinan bahawa kerajaan (Amerika) boleh menggunakan cuaca sebagai senjata yang sengaja kepada mewujudkan peperangan makanan.


“True individual freedom cannot exist without economic security and independence. People who are hungry and out of a job are the stuff of which dictatorships are made.” - Franklin Roosevelt


[InfoWars]




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (13) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (55) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (49) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (247) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (334) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.