Berita Terkini

Logo-logo korporat Illuminati


Logo-logo di atas adalah di antara logo-logo korporat / syarikat-syarikat milik Illuminati. Kali ini mari kita telusuri tentang makna di sebalik setiap logo-logo tersebut. Terkandung dalam logo-logo korporat itu adalah simbol yang mewakili aspek-aspek ritual Masonik.




Kompas dan sesiku / The Compass and Square - Mungkin adalah simbol yang paling dikenali dan membingungkan dari semua simbol Freemasonry. Tiga Cahaya Besar (Three Great Lights) dalam Masonry adalah Kitab Bible, Sesiku, dan Kompas.


Bible adalah hanya panduan kepada ahli baru. G "adalah benar-benar korupsi, atau mungkin pengganti untuk, huruf Hebrew / Ibrani iaitu y (yod), yang merupakan awal dari nama yang tidak dapat digambarkan." "Huruf G menyampaikan kepada fikiran saudara-saudara mereka, idea tentang TUHAN / GOD dan Geometri. "Dilampirkan dalam sebuah segitiga, itu adalah simbol dari Kesatuan TUHAN, yang dikenali sebagai" Arkitek Besar Alam Semesta " / “Great Architect of the Universe”.

Sesetengahnya menyatakan bahawa Kompas dan Sesiku itu adalah kerudung Bintang Daud. Ini masuk akal mengingatkan hubungan dengan Templar. Sesetengahnya pula menyatakan bahawa ia adalah simbol kesatuan seksual. Freemason mendakwa mereka adalah simbol dari keahlian yang bersifat alegorik dalam pelajaran moral, yang membawa kita ke lapangan persegi.





Kiub / The cube - Dalam Masonry anda akan bekerja dari ashlar kasar ke ashlar sempurna. Untuk seorang Mason, ashlar kasar "adalah lambang laki-laki dalam keadaan biasa iaitu kedunguan. Tetapi jika menjadi ashlar sempurna, dalam rujukan kepada cara persiapan, dianggap sebagai simbol karakter sosial Freemason, maka ashlar kasar harus dianggap sebagai simbol dunia yang mencemarkan. Dalam spesis simbolisme ini, yang kasar dan yang sempurna menanggung hubungan yang sama antara satu sama lain sebagai kedunguan lakukan terhadap pengetahuan, kematian kepada kehidupan, dan cahaya kepada kegelapan. Ashlar kasar adalah mencemarkan, ashlar sempurna adalah memulakan. "Mackey's symbolism of Freemasonry (p.323)





Matahari naik / The rising sun - Menyembah Matahari adalah "yang paling kuno dari semua kepercayaan tahayul. Ini berlaku khususnya di Phoenicia, Kasdim, dan Mesir, dan jejak itu telah dijumpai di Peru dan Mexico. Pengaruhnya terasa dalam misteri kuno, dan banyak kiasan padanya boleh ditemui dalam simbolisme Freemason. "Albert Mackey" symbolism of Freemasonry (p.362). Tanda Matahari dikenali sebagai titik tertentu di dalam lingkaran, mengikut Mackey, tidak diragukan lagi berasal dari hal kelamin.


Bill Clinton mengumumkan pada Y2K, "Ia adalah Rising Sun!" Memang, di masa lalu, menjadi simbol dewa Mesir, Horus. Ianya dianggap oleh beberapa orang, untuk mewakili era baru Aquarius dan kedatangan radiasi baru dari teras galaksi. "The Golden Dawn". Penyembahan matahari telah menjadi titik tumpuan bagi sebahagian besar agama. Swastika adalah simbol matahari, tetapi pernahkah anda bertanya-tanya mengapa Hitler menggunakan swastika?





Empat segi yang miring / The Canted Square - Dalam ritual occultic orders, seperti Freemason, adalah diperlukan bahawa calon mengelilingi altar lodge dalam cara tertentu. Ia dikenali sebagai circumambulation. Circumambulation adalah amalan "... membuat litar tentang sesuatu atau di kawasan terhormat ..." Dalam Masonry, circumambulation melibatkan pembuatan sebuah litar sekitar Lodge, sementara menjaga tangan kanan ke arah altar. "Upacara itu adalah simbol yang nampak jelas kemunculan harian matahari, dan tidak diragukan lagi berasal dari penyembahan matahari kuno."


"During the circuits of the lodge room, corners should be squared in accordance with the ancient tradition of “squaring the lodge". Further, the Entered Apprentice during initiation shall proceed to the northeast corner of the Lodge three times during the circumambulation, the Fellowcraft during passing shall proceed there four times, and the Master being raised shall proceed there five times.





Proposisi 47 Euclid / The 47th Proposition of Euclid - dikenali sebagai " proposisi yang menakjubkan yang merupakan dasar dari semua Masonry." Hal ini juga dikenali sebagai Teorem Pythagoras. Teorem Pythagoras adalah penting dalam membina bangunan, dan salah satu penggunaannya adalah membuat bilik 4 segi. Pembina menggunakan teorem untuk mensegikan sudut bilik dengan menggunakan nisbah nombor tiga, empat dan lima. Tiga kuasa dua ditambah empat kuasa dua = lima kuasa dua.


Ini, dengan orang Mesir beberapa ribu tahun yang lalu, merupakan standard dan simbol kesempurnaan, dan mereka  juga membuatnya asas dari semua pengukuran mereka, mereka memandangnya sebagai simbol Universal Alam, sisi yang ke 4 ialah Osiris iaitu prinsip lelaki , sisi ke 3 adalah Isis iaitu prinsip wanita, dan sisi ke 5 Horus iaitu anak, produk dari kedua prinsip-mereka berkata 3 adalah bilangan ganjil pertama yang sempurna, bahawa 4 adalah persegi daripada 2 nombor genap pertama, dan 5 adalah hasil daripada 3 dan 2.

Setiap Mason, selepas diangkat, telah direproduksi oleh circumambulation nombor tiga, empat dan lima di sudut paling signifikan Lodge, Timur Laut, dan dengan demikian tanpa diketahui telah membaca dengan kakinya formula yang terkandung dalam 47 masalah, dan dengan demikian telah "mengkuasa-duakan Lodge".





4 segi bercantum / The oblong Square -  Setelah calon mengelilingi altar dan mengalami kehidupan dan kematian "Anak Janda", Hiram Abiff, dia diajarkan cara yang tepat untuk berdiri di hadapan Master yang dipuja di Timur. Dia diperintahkan untuk "berdiri dengan tubuh tegak dan kakinya membentuk sudut persegi sebuah 4 segi panjang bercantum." Orang Mesir melakukan hal yang sama.






Templar -  Asal-usul Freemasonry adalah tidak jelas. Telah menunjukkan bahawa mereka berkemungkinan besar merupakan kelanjutan dari Kesatria Melarat Rumah Ibadat Sulaiman atau Kesatria Templar (Knights Templar). "Jata Sulaiman (The Seal of Solomon) atau perisai Daud, di bawah kedua-dua nama yang sama itu ditandakan, adalah bentuk heksagon yang terdiri daripada dua segitiga yang terjalin, sehingga membentuk garis-garis besar sebuah bintang berhujung enam. Selepas itu tertulis salah satu daripada nama-nama suci Tuhan, daripada yang seharusnya inskripsi itu prinsipnya untuk memperolehi kuasa azimat. Kuasa ini sangat luas, di mana ia dipercayai dapat memadamkan api, mencegah luka-luka dalam sebuah konflik, dan melakukan banyak keajaiban lainnya. "  (Encyclopedia of Freemasonry, hal 674)


Banyak simbol Templar yang dimasukkan ke dalam logo syarikat. The Skull and Bones adalah salah satu; salib berganda adalah satu yang lain. Lihatlah logo Exxon lagi. Templar paling terkenal kerana dua hal, emas dan lengkungan. Mereka percaya bahawa kuasa Sulaiman berasaskan dalam Bahasa Ibrani, magic yang sekarang dikenali sebagai Kabalism atau Qabalism. Untuk mengetahui Qabalism, seseorang harus tahu bahasa Ibrani dan Tarot.





Ibrani dan Tarot - Dalam bahasa Ibrani, huruf2 abjad adalah nombor. Sebagai contoh, dalam Bahasa Ibrani nombor 666 ialah vvv atau www. Setiap nilai berangka mempunyai erti yang penting, misalnya 66 adalah nombor Qlippoth, juga dikenali sebagai malaikat yang tersisir dari syurga / the fallen angels (yang sebenarnya adalah Iblis). Seperti 6 = V dalam Bahasa Ibrani, jadi 66 boleh digambarkan sebagai Hitler W. 's VW = 666 atau 66 bergantung pada bagaimana anda melihatnya. Conoco boleh diterjemahkan kepada 666 dan 90. 90 adalah jumlah Bintang di Tarot




The Pentagram - "Albert Pike menyifatkan nya sebagai 'tanda mutlak kecerdasan akal manusia (p.790). The Magician's Dictionary pula menyatakan, "dalam pengertian umum (pentacle) ini melambangkan kesemua simbol magik dan azimat/tangkal. Secara khusus, seperti pentagram, ataupun bintang berhujung lima, pentacle ini adalah simbol baginya sendiri. Pentagram ini adalah paling penting buat tukang sihir - sine qua non (tidak boleh tidak tanpa nya- dalam bahasa Latin). Ia menjadi lambang dunia yang materialistik dan kuasa manusia. 


"... Dan para Mason sangat menyukainya. Bintang di bendera Amerika didasarkan pada prinsip Masonik yang sama. Setiap negeri berdaulat yang merdeka, menentukan nasibnya sendiri, dengan cara yang sama seperti tukang sihir menguasai dunianya sendiri. Kita dapat melihat dengan nyata jumlah negara2 yang menggunakan pentagram pada bendera mereka.

Pentagram (pentakel atau pentalpha) di ibaratkan oleh beberapa kaum okultis barat sebagai sesuatu yang berguna untuk menjejaki kepentingan esoteris terhadap astronomi untuk memerhatikan kaitan pola Venus (Zuhrah) dengan Matahari.


Venus (Planet Zuhrah), melambangkan sebuah pentakel setiap lapan tahun bila dilihat dari bumi, kadang-kadang sebagai "Bintang Fajar" dan kadang-kadang sebagai "Evening Star". "Lucifer" adalah istilah Latin yang asal mula digunakan oleh orang Rom untuk merujuk pada planet Venus (Zuhrah). Untuk alasan ini, diyakini bahawa Venus (Zuhrah) adalah apa yang disebut sebagai Lucifer dalam Bible King James dan bukan Syaitan. Tidak ada hubungan antara kata-kata Lucifer dan syaitan hingga Milton, "Paradise Lost" dan Dante's "Divine Comedy".



Kamus Oxford Inggeris menyatakan bahawa pentakel dikenali sebagai alat yang digunakan dalam ilmu hitam. Dari More’s "Mystic Inquiries", kamus menerangkan, "mereka menyarungkan pentacle itu ke leher mereka ketika mereka membuat silap mata (sambil menyebut forsooth ...yang dipanggil pentacles of Solomon) yang dihiasi dan diperkuatkan dengan transkripsi dari Kitab Suci." Dan daripada Dekker "Kandungan Babel Works", menyebut "Ambil Periapts, pentacle, dan Charmes ampuh untuk menyilap roh-roh yang jahat." Ramai yang percaya dan yakin bahawa azimat ini juga dapat melindungi mereka di medan perang



Di Mesir, ialah simbol Sirius. Kita akan melihat bahawa tulisan hieroglyph merangkumi sebuah obelisk, sebuah kubah, dan sebuah pentagram. Simbol-simbol ini sering kali muncul dalam kajian Freemason. Isis (atau Sothis) adalah representasi dari Sirius, juga. Di Austin, terdapat sebuah obelisk (tugu) di utara modal kubah dengan seorang dewi memegang pentakel.




The Blazing Star - pun ialah satu lagi lambang Sirius dalam Freemason. "Simbol terkemuka dari Symbolic Lodges ini digambarkan di sana sebagai tulisan hieroglyph Ilahi, tapi Pike menyifatkan nya sebagai wakil daripada Kebenaran Ilahi, Sirius (bintang paling terang di langit), dan Matahari." "Sebuah Istilah untuk Akhlak dan Dogma "hal. 75 Dr Rex R. Hutchens, 33.


Ada agenda yang sedang dijalankan; motif nya perlu diketahui. Logo2 dan simbol2 ini memberi kita petunjuk untuk mengenali watak dalaman kumpulan yang kita hadapi sekarang ini. Mereka wujud dan mereka sangat bangga dengan kewujudan mereka. Jejak dan pengaruh mereka ada pada setiap aspek kehidupan kita dan pada kisah2 lampau sejak ribuan tahun yang lalu. Sedari lah.



Via - Freemantv


Lihat juga

Di antara pasukan Dajjal dan simbol-simbol mereka

Di antara pasukan Dajjal dan simbol-simbol mereka - Bahagian 2



~ Blog berita aneh, pelik, misteri, unik ~

2 ulasan:

  1. hmmmmm...dah lama dah mereka2 ini bergiat dan merancang agenda mereka untuk menakluki dunia..
    memang benar bahawa pengaruh mereka sudah menular pada setiap aspek kehidupan kita sekarang juga sejak zaman purba dulu.. sungguh licik kan??
    tapi satu saja yang mereka tidak boleh takluki..AQIDAH orang2 Islam insya Allah..

    BalasPadam

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (13) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (53) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (49) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (247) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (333) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.