Berita Terkini

Persamaan simbol Coat of Vatican dengan simbol-simbol Illuminati lain

Perhatikan kesamaan konsep yang ada dalam simbol / logo Coat of Vatican dengan simbol-simbol Illuminati yang lain, iaitu adanya persilangan yang membentuk palang dan beberapa simbol lain yang mempunyai makna yang tersendiri. Sebagai renungan bersama bahawa Vatican City sememangnya banyak dipengaruhi oleh Illuminati.


Coat of Vatican


Logo Skull and Bones

"Tanda yang Constantine (Konstantin) maksudkan itu bukan sebuah salib Kristian, tetapi semacam 'X' ... Dalam sihir moden, itu adalah tanda pembunuhan dan kebangkitan dewa Mesir, Osiris (versi lain 'pembunuhan dan kebangkitan' Hiram Abif). Sekali lagi, Masonry telah menurunkan martabat Yesus dan diganti dengan 'christ' / 'kristus' mereka sendiri. " (Dr. Cathy Burns, "Masonic and Occult Symbols Illustrated", P. 350)

"X" dalam Freemason moden bermakna ANTIKRISTUS

Untuk huruf Greek "X" dan anda akan mendapati bahawa nilai numerik adalah "600". Dengan demikian, "X" di mana terletaknya tengkorak manusia dalam logo Skull & Bones sama dengan "600".

Tapi, sekarang di mana kita dapat menemui "66" untuk memberikan keseluruhan "Nombor Magical" itu setara dengan angka "666"? Untuk mendapatkan pemahaman yang tepat, kita perlu menghitung jumlah "322" dengan cara okultis (pengamal ajaran rahsia) biasanya menghitung.

Ketika anda mendarabkan "3x2", anda tentu mendapatkan "6". Kemudian, ketika anda mendarabkan "6" pada angka ketiga iaitu "2", anda akan mendapatkan "12". Untuk okultis, nombor "12" yang lebih ofensif menyembunyikan nombor "66", kerana "6 + 6 = 12". Perhitungan daripada nombor "322" akan terlihat seperti ini:

"3x2 = 6; 6x2 = 12; sejak" 12 "dianggap" 6 + 6 ", sebuah okultis akan mengerti " 322 " untuk memiliki nilai numerik" 66 ".

Demikian, dengan menambah "600" nilai "X" ke "66" nilai "322", anda akan mendapati jumlah nilai numerik "666".

Oleh kerana itu, simbol Skull & Bones sama dengan "ANTIKRISTUS" dalam dua cara:

1. Huruf "X" dengan sendirinya adalah lambang ANTIKRISTUS.

2. Total nilai numerik "Simbol Magica" daripada Skull & Bones simbol sama dengan "666", simbol Bibel ANTIKRISTUS (Wahyu 13:18)



Logo Freemason 


Di kebanyakan negara, huruf ‘G‘ di tengah tadi itu membawa makna ‘God‘ atau ‘Tuhan‘. Dan pendapat satu lagi yang kuat adalah ‘Geometry’. Inilah yang menjadi asas kepada kerja-kerja KREATIF yang dilakukan oleh kumpulan Freemasons dari awal dulu lagi. Maka apabila dihubungkan Geometri dengan God, maka kebiasaanya para arkitek dan pereka bentuk akan menggunakan alat-alat Geometri kan. Maka maksud di situ adalah tuhan itu mereka cipta dunia ini dan itulah secara analoginya digambarkan dengan Geometri tersebut.

Tentang jangkalukis dan sesiku itu pula, ia merupakan antara alat utama yang digunakan oleh Freemasons dalam kerja-kerja mereka sejak dulu. Jangkalukis biasanya digunakan untuk melakarkan bentuk bulat dan bahagian-bahagiannya dengan mudah. Manakala sesiku pula untuk menyemak ketepatan sudut 90° yang mana amat penting dalam pembinaan bangunan.


Simbol ini juga melambangkan jantina iaitu jangkalukis yang atas itu lelaki dan sesiku bawah itu wanita. Dan akhirnya lahirlah ‘G’ di tengah-tengah itu.



Logo swastika NAZI

Swastika adalah simbol MATAHARI kepada ajaran penyembah-penyembah berhala kuno, lebih 3,000 tahun lalu. Dan mula dikenali di Greek / Yunani sejak 1,000 tahun SM.

Perkataan Swastika itu berasal dari perkataan Sanskrit iaitu svastika, kerana dalam bahasa Sanskrit tiada huruf w. Maksudnya ialah "Hidup itu baik!" "Ada nilai" "Ada makna!".

Simbol Swastika juga digunakan dalam Hindu dan macam-macam lagi.


Bendera Israel


Kesemua logo di atas diibaratkan seperti MATAHARI dan pancaran sinarnya. Dan macam-macam logo lagi .......

Konsep simbol-simbol di atas adalah palang secara bersilang dan membentuk seperti huruf X.  Simbol palang bersilang juga digunakan dalam simbol-simbol lain seperti contohnya 'Ankh' dan lambang 'Salib'.

Ankh

Ankh ('Kunci kehidupan', 'Kunci Nil') adalah watak hiroglifik Mesir yang membawa maksud "hidup yang kekal", sebuah tanda triliteral konsonan ˁ-n-h . Dewa Mesir seringkali digambarkan membawanya dengan gelung, atau membawa satu pada setiap tangan, dengan lengan terlipat di dada mereka.


Salib-salib biasa



The Maltese cross

Maltese cross diperkenalkan ke Malta oleh Knights of St John dari Baitulmuqaddis, dan secara rasmi ditubuhkan oleh Knights Hospitallers of St. John. Salib yang sebenar adalah sebuah simbol dari Warrior Kristian yang asal-usulnya kembali ke Perang Salib. 8 mata pada salib menyatakan kewajipan 8 / aspirasi dari knights / kesatria.

Celtic cross

Celtic-cross digunakan secara menyeluruh pada simbol Kristian tetapi sejarah simbol ini  melampaui sebelum tarikh kewujudan Kristian itu sendiri. Keempat tangan dalam menandakan salib iaitu empat elemen bumi, air, udara dan api; empat arah timur barat utara selatan dan empat bahagian penting daripada tubuh, minda, hati dan jiwa manusia.


Teori lain seperti yang dinyatakan oleh raja Rom, Constantine, boleh jadi bahawa Celtic-cross itu adalah hasil dari simbol Chi Rho; di mana Chi dan Rho adalah mewakilkan Christ /  Kristus dalam Bahasa Greek. Apabila Chi dan Rho ini dihubungkan maka hasilnya serupa dengan Celtic-cross.

Cincin di Salib Celtic / Celtic cross ini boleh menjadi perwakilan dari Halo Kristus atau bahkan sebuah perwakilan tuhan matahari atau bulan mereka, yang digunakan oleh orang-orang Rom kemudiannya.


Dan macam-macam 'Cross' lagi .......


Sumber

1 - Cutting Edge Ministries
2 - Wikipedia
3 - http://ezinearticles.com/?expert=Roy_T_Revill

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (13) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (53) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (49) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (247) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (333) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.