Berita Terkini

Ancaman AlQaeda terhadap AS hanyalah penipuan semata

Anastasia Churkina, wartawan dari Russia Today duduk untuk sebuah wawancara eksklusif dengan wartawan dan pembuat filem Nir Rosen, yang menghabiskan berbulan bahkan bertahun di Timur Tengah. Rosen berbicara tentang kebenaran di sebalik Al-Qaeda, Afghanistan dan Iraq, dan alasan sebenarnya penglibatan ketenteraan Amerika di sana.

Ada yang mengatakan polisi Barack Obama dengan polisi George Bush berbeza. Akan tetapi tentang pembunuhan kejam yang berlaku di Palestine dan sebagainya, Obama hanya berdiam diri dan tidak mengambil apa-apa tindakan untuk menghalang.





Benar sekali kata-kata Nir Rosen di dalam video di atas. Jika tidak mahu umat Islam menyerang, maka jangan menyerang mereka. Tetapi sebaliknya, Amerika Syarikat dan sekutu-sekutunya sering menyerang negara-negara umat Islam dan kemudian menuduh mereka sebagai pengganas.

Media-media di Amerika Syarikat mengatakan bahawa AlQaeda adalah ancaman terbesar kepada Amerika Syarikat dan mahu menghancurkannya. Akan tetapi Nir Rosen mengatakan ianya hanya satu pembohongan dan sebenarnya langsung tidak boleh dianggap sebagai ancaman.

Lagi pun apa lah yang AlQaeda boleh buat untuk menghancurkan sebuah negara yang amat besar seperti Amerika Syarikat. Tetapi cara AS membesarkan isu ini seolah-olah AlQaeda itu ialah sebuah negara atau kuasa besar yang boleh menghancurkan AS, tidak relevan langsung.

AS memperbesarkan tentang isu AlQaeda dan membayangi mereka, sedangkan ntah wujud atau tidak lagi AlQaeda sekarang ini. AS juga mempropagandakan AlQaeda seolah-olah sebagai penjahat di dalam filem James Bond.

AS hanya mengerahkan tenteranya ke negara-negara luar kerana tiada kerja nak dibuat, maka mereka diberikan kerja. Dan kerja yang paling menguntungkan mereka ialah dengan cuba cari jalan merampas tanah orang lain yang mempunyai hasil bumi yang banyak. Sekurang-kurangnya mereka mendapat pulangan yang lumayan daripada membayar gaji buta kepada askar-askar mereka.


Bagaimana agaknya wajah Osama pada hari ini?

Sementara itu, U.S. State Department telah mengemas-kini kan gambar fail foto Osama Laden pada 1988, mengubahnya secara digital untuk melihat bagaimana agaknya rupa Osama Laden pada hari ini.



Sebuah gambar komposit menunjukkan Osama bin-Laden pada Mei 1998, paling kiri, dan dua  yang diubah secara digital dan gambar yang dikeluarkan Khamis 14 Januari 2010 di  laman web US Department of State iaitu  rewardsforjustice.net menunjukkan bagaimana Osama bin Laden dapat dilihat seperti hari ini dengan lengkap dengan janggut dan dengan rambut dan janggutnya dipotong rapi.

Osama Bin Laden sekarang berumur 52 tahun. Dan dia diyakini bersembunyi di sempadan Pakistan yang tidak mempunyai undang-undang , bersempadan dengan Afghanistan, meskipun dengan tepat keberadaannya tidak diketahui sejak akhir 2001.

Mungkin Osama bin Laden hanyalah watak rekaan sepertimana banyak dalam filem-filem Hollywood seperti Surrogates yang mengisahkan ketua kumpulan pengganas atau sesuatu pertubuhan yang diciptakan wataknya dengan tujuan propaganda.

Osama Laden sebelum ini pun pernah diberitahu oleh para pengkaji bahawa dia adalah agen kepada AS sendiri yang mana namanya yang telah diletakkan oleh CIA dulu ialah Tim Osman.  Di bawah ini adalah gambarnya ketika bersama CIA dulu.





Foto oleh AP

1 ulasan:

  1. osama bin laden adalah tim osmann...agen CIA...dan al-qaedah adalah penipuan AS...anda boleh buat penyelidikan sendiri di google untuk mengesahkannya..

    BalasPadam

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (13) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (54) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (49) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (247) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (334) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.