Berita Terkini

Sharifa Carlo, masuk Islam kerana tipu daya kepada Islam

Sharifa Carlo, masuk Islam kerana tipu daya kepada Islam
Awal mulanya Sharifa Carlo masuk Islam adalah kerana sebuah rancangan jahat. Dia ingin membuat tipu-daya terhadap Islam. Namun, manusia membuat tipu-daya tinggalah tipu daya. Allah pun mempunyai perancangan. Dan Allah adalah sebaik-baiknya pembuat rancangan.

"Ketika saya masih remaja, saya dengan sekumpulan orang menyusun agenda yang sangat jahat. Kami ingin menghancurkan Islam. Ini bukanlah kumpulan kerajaan, hanya menggunakan kedudukan di pemerintahan AS untuk memajukan tujuan. "

Awalnya, Sharifa didekati oleh kumpulan itu dengan kover besar advokasi hak-hak wanita peguam. Sharifa diberitahu bahawa jika dia belajar Hubungan Antarabangsa dengan penekanan kepada Timur Tengah, dia akan dijamin bekerja di Kedutaan Besar Amerika di Mesir.

"Saya fikir ini adalah idea yang bagus. Saya telah melihat perempuan Muslim di TV, dan saya tahu mereka adalah kelompok tertindas yang miskin, dan saya ingin membawa mereka pada cahaya kebebasan abad ke-20," katanya.

Dengan maksud itu, Sharifa masuk perguruan tinggi. "Saya mempelajari Al-Quran, hadis dan sejarah Islam. Saya belajar bagaimana untuk memutarbelit kata-kata untuk mengatakan apa yang harus mereka katakan. Itu adalah kaedah yang berharga. Tapi selepas saya mula belajar, saya mula tertarik dengan Islam itu sendiri. Tidak masuk akal. Itu sangat menakutkan bagi saya.

Oleh kerana itu, dalam rangka untuk melawan kesan ini, Sharifa mula mengikuti kelas pelajaran agama Kristian. "Saya memilih kelas dengan pensyarah yang mempunyai reputasi yang baik dan dia mempunyai ijazah Ph.D. Teologi dari Universiti Harvard. Saya merasa berada di tangan yang tepat," jelasnya.

Tapi ternyata bahawa profesor itu adalah seorang Kristian Unitarian. "Dia tidak percaya pada Triniti atau ketuhanan Isa. Sebenarnya, dia percaya bahawa Isa adalah seorang nabi," ujar Sharifa. "Dia mengambil Alkitab dari sumbernya dalam bahasa Yunani, Ibrani dan Aram dan menunjukkan bagaimana kitab-kitab itu diubah. Ketika dia melakukan itu, dia menunjukkan peristiwa sejarah."

Selesai mengikuti kelas itu, Sharifa semakin merasa keyakinannya terhadap agama ini. "Tapi saya masih belum bersedia untuk menerima Islam. Seiring berjalannya waktu, saya terus belajar, untuk diri sendiri dan untuk masa depan saya. Saya mengambil masa kira-kira tiga tahun. Ketika itu, saya mula mempersoalkan Muslim tentang keyakinan mereka. Salah satu orang yang saya tanya adalah seorang Muslim. "

"Alhamdulillah, dia melihat minat saya terhadap Islam, dan mula memberikan pemahaman tentang Islam. Dia membimbing saya di setiap kesempatan yang muncul dengan sendirinya," jelas Sharifa lagi."

Suatu hari, pembimbing Sharifa mengatakan bahawa ada sekumpulan Muslim yang sedang berkunjung. "Dia mahu saya bertemu dengan mereka. Saya setuju. Saya menemui mereka selepas solat malam. Saya dibawa ke sebuah bilik dengan sekurang-kurangnya ada 20 orang di dalamnya. Mereka semua memberi ruang bagi saya untuk duduk, dan saya duduk berhadapan dengan seorang lelaki Pakistan berusia lanjut.

"Masya, orang itu sangat luas ilmunya dalam hal agama Kristian. Dia dan saya berdiskusi dan berdebat soal Alkitab dan Quran sampai pagi. "

Pada masa itu, setelah mendengar dari lelaki Pakistan itu, Sharifa ditawarkan untuk menjadi seorang Muslim.

"Selama tiga tahun mencari dan meneliti, tak seorang pun pernah menawarkan saya masuk Islam. Saya telah diajar, berdebat dan bahkan menghina Islam, tetapi tidak pernah saya ditawarkan masuk Islam. Saya sendiri menyedari hal ini hanya soal waktu. Saya tahu itu kebenaran, dan saya perlu membuat keputusan. "

"Alhamdulillah, Allah membuka hati saya, dan saya berkata, "Ya. Saya ingin menjadi seorang Muslim. "

Orang itu menuntun Sharifa mengucapkan syahadat. "Saya bersumpah demi Allah bahawa ketika saya mengucapkan syahadat, saya merasakan sensasi yang aneh. Saya merasa seolah-olah begitu besar, saya tersentak, seolah-olah saya bernafas untuk pertama kalinya dalam hidup saya. "

"Alhamdulillah, Allah telah memberi saya hidup baru yang bersih, peluang untuk masuk syurga, dan saya berdoa agar saya menjalani sisa hari-hari saya dan mati sebagai seorang Muslim. Aamiin."

[Sa / islampos / tellmeaboutislam]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (13) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (58) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (50) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (247) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (335) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.