Video: Orang Utan selamatkan anak burung yang jatuh dalam air

Orang Utan menyelamatkan anak burung
Salah seorang pelawat ke zoo di Amerika Syarikat telah merakamkan saat-saat dimana seekor Orang Utan telah dengan penuh perasaannya menyelamatkan seekor anak burung yang jatuh ke dalam air. Dengan lemah-lembutnya Orang Utan tersebut yang mula-mulanya cuba mengait anak burung itu ke tepian air dengan sehelai daun. Kemudiannya mengambil anak burung tersebut naik ke darat.

Sememangnya haiwan mempunyai perasaan dan ada kepintaran, maka jangan lah SEKSA haiwan kerana ia adalah satu dosa. Islam menggalakkan agar membantu dan menjaga haiwan dengan baik. Sehinggakan ada satu kisah dimana seorang wanita dapat masuk ke syurga kerana pernah menyelamatkan seekor anjing.



Artikel berkaitan:
Newer Posts Older Posts
Boleh copy, Unikversiti tapi mesti sertakan sumber dari sini. Segala berita dan iklan dalam blog ini tidak semestinya melambangkan pendirian kami. Jika ada salah dan silap harap maafkan, dan sila beri teguran membina dengan beradab dan berakhlak baik, bukan teguran membabi-buta tanpa usul periksa. Setiap berita tidak semestinya betul belaka. Yang 100% betul hanyalah AlQuran. Maka kaji dan tapislah berita dengan berhikmah :) Template Modified by Unikversiti | Designed By Code Nirvana
Back To Top