Selasa, 3 September 2024

Siapa yang TIDAK PERCAYA bahawa Yesus itu adalah Manusia, adalah PENYESAT @ ANTI KRISTUS

 

2 Yohanes 1 : 7

Sebab banyak penyesat  telah muncul dan pergi ke seluruh dunia,   yang tidak mengaku, bahwa Yesus Kristus  telah datang sebagai manusia. Itu adalah si penyesat dan antikristus.


Matius 15 : 24

Jawab Yesus: "Aku diutus hanya kepada domba-domba yang hilang dari umat Israel."


Jelas Yesus mahu dia dipercaya sebagai Utusan / Rasul dan sebagai Manusia, BUKAN sebagai TUHAN!  Bertobatlah wahai oten-oten, jangan BIDAT dengan mengikut Paulus!  Yesus TIDAK PERNAH menyuruh MENYEMBAHnya.  Dia hanyalah seorang UTUSAN / RASUL, dan HANYA kepada BANI ISRAEL, bukan kepada bangsa lain.


Yesus adalah MANUSIA. Maka jelas MANUSIA itu adalah CIPTAAN / MAKHLUQ, sedangkan Tuhan adalah PENCIPTA  / KHALIQ. Yesus sendiri mengaku dia hanyalah CIPTAAN.  Masak PENCIPTA menjadi CIPTAAN. Akal yang WARAS tidak akan mengatakan bahawa PENCIPTA MENJADI CIPTAAN.

Tuhan MAHA KUASA, maka MUSTAHIL menjadi LEMAH. Dia tidak penat, tidak mengantuk, tidak tidur, tidak sekali-kali akan MATI. Dia MAHA HIDUP.  Hentikanlah MENGHINA dan MERENDAH-RENDAHKAN MARTABAT Tuhan dengan mengatakan Dia menjadi MANUSIA / LEMAH!


"Dan tuliskanlah kepada malaikat jemaat di Laodikia:  Inilah firman dari Amin, Saksi  yang setia dan benar, permulaan dari ciptaan Allah." [Wahyu 3:14]


Umat Islam PERCAYA kepada Yesus @ Nabi Isa a.s , bahawa dia adalah UTUSAN. Itu yang menepati apa yang disuruh oleh Yesus. Malah Kristen menjadikan Yesus sebagai Tuhan kerana tulisan PAULUS si PENYESAT yang bertemu dengan BINTANG TIMUR.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih :)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Dikuasakan oleh Blogger.