Selasa, 31 Mac 2020

Nanoteknologi punyai Penyelesaian Untuk Pengurangan Transmisi Virus

YZER Health logo
Eksekutif NTI Nanotechnology Corp ("NTI"), yang beribu pejabat di British Columbia, Kanada, membuat pengakuan yang berani hari ini kerana mereka mengeluarkan maklumat mengenai produk anti-bakteria dan anti-virus. 

Produk-produk tersebut pada mulanya dijangka dilancarkan pada suku ke 3 dan ke 4 tahun 2020. Memandangkan isu-isu rantaian bekalan COVID-19 yang sedang dihadapi oleh kerajaan-kerajaan berkenaan pembersih gred perubatan, dan PPE, syarikat itu telah mempercepatkan garis masa untuk melepaskan barisan produk kesihatan anti-viral YZER nya.

Produk YZER menyediakan penyelesaian yang terdiri daripada aplikasi anti-bakteria dan anti-virus dalam pelbagai substrat, termasuk Tekstil, Plastik dan Sanitizer (berjenama sebagai YZER Health).

Di samping itu, produk pembinaan berskala besar (dijenamakan sebagai YZER Infrastructure) melalui mitigasi ekologi (YZER Environment) telah ada untuk menyediakan penyelesaian yang mampan dalam apa yang lazimnya industri boleh meninggalkan kerosakan alam sekitar yang tidak diizinkan.

Walaupun produk pertama dijangka dilancarkan pada musim panas, syarikat itu kini bekerjasama dengan Canadian Trade Commissioner Service dan Export Canada untuk melancarkan ke pasaran global dan menyediakan penyelesaian untuk pandemik global COVID-19.

"Kami akan mempercepatkan logistik untuk membekalkan pasaran dengan pembersih tangan gred premium dan topeng muka yang telah membuktikan ciri-ciri anti-virus umum kerana formulasi yang unik dari Zarah Perak Nano yang canggih. Selain itu, kami mempercepatkan pembuatan pengelap permukaan dan produk seperti topeng muka dan gaun yang mempunyai ciri-ciri anti-virus. Kami berharap dapat berada di pasaran beberapa bulan menjelang ramalan asal," kata Ketua Pegawai Eksekutif NTI, Andre Voskuil, sambil menambah, "Jelasnya masalah yang kita yang sedang alami hari ini adalah dengan industri perubatan yang tidak mempunyai pilihan melainkan dengan kerap membuang pakaian dan PPE mereka. Penerapan Nanoteknologi akan membolehkan kami menyediakan PPE dan pakaian yang boleh digunakan semula untuk mengurangkan beban di rantaian bekalan."

Syarikat itu sedang berbincang dengan pengeluar dan syarikat pembungkusan di Amerika Utara untuk membantu pengedaran produk mereka dan ingin memperluas rangkaian syarikat tempatannya, yang dapat memproses bahan nanoteknologi milik NTI.

Jenama produk YZER dikuasakan oleh nanoteknologi canggih yang telah dibangunkan secara saintifik di Argentina dan kini dihasilkan di sana. NTI dan rakan Argentina mereka adalah salah satu daripada beberapa syarikat di seluruh dunia, yang telah mengembangkan dan membuktikan produk nanoteknologi pada skala perindustrian.

Produk Kesihatan Yzer menggunakan Nano Colloidal Silver (Koloidal Perak Nano), yang telah lama diketahui mempunyai ciri-ciri anti-mikrob dan anti bakteria yang kuat. Kesan ini kemudian dikuatkan dengan ketara melalui aplikasi pada skala Nano. Sebagaimana penyelidikan juga telah menunjukkan sifat anti-virus yang boleh menjadi sangat penting dalam mencegah penyebaran pandemik seperti COVID-19.




p/s:  KEBETULAN atau PERANCANGAN?


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih :)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Dikuasakan oleh Blogger.