Ahad, 17 Januari 2010

Replika coklat The Great Wall of China dan Terracotta Warriors



Satu pasukan daripada pembuat coklat China telah membina The Great Chocolate Wall of China, replika berukuran 10 meter (33 kaki) panjang yang dibuat sepenuhnya dari coklat - dalam upaya untuk menarik perhatian orang-orang China makan lebih banyak makanan yang manis.

Tembok itu diperbuat daripada batu bata coklat hitam solid bersama-sama dengan coklat putih, dan merupakan salah satu tarikan di pameran World Chocolate Wonderland dan pameran perdagangan yang akan dibuka untuk umum akhir bulan ini.

Pembuat coklat Wang Qilu mengatakan versi tembok kuno itu adalah  ciri-ciri kejuruteraan  itu sendiri, dengan hati-hati bahagian hancur dibina pada salah satu hujungnya menyerupai yang sebenar. Dia juga perlu memastikan bahan nya tidak mencair.



Sehingga 80 tan coklat digunakan dalam pembuatan replika tersebut, yang juga termasuk replika coklat 560 askar mini Pahlawan Terracotta yang terkenal itu.

Pengurus acara tersebut, Tina Zheng, mengatakan dia berharap bahawa paparan itu akan menjadikan coklat meningkat di pasaran China dan pengguna yang berbilion lebih.






Via - Metro , Telegraph , WSJ

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih :)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Dikuasakan oleh Blogger.