Berita Terkini

Gambar Osama Laden dibunuh adalah palsu

Bagus juga ada pihak yang membocorkan rahsia ini. Nampak jelas gambar yang disebarkan oleh kerajaan Amerika Syarikat itu adalah palsu dan telah di 'photo shop' kan.


Lihat saja gambar Osama Laden yang lama sebelah kiri itu, sama sebiji dengan mulut gambar yang kononnya terbaru itu. Tidak lari walau 1 peratus pun.  Dan bahagian mata yang ditembak itu adalah mata orang lain yang pernah kena tembak pada tahun 2009 dulu.

Gambar orang yang ditembak di bahagian kepala itu pernah digunakan di laman web themedialine.org pada 29 April 2009 dulu. Manakala gambar mulut Osama Laden itu pula diambil dari gambar foto tahun 1998 dan pernah diguna oleh Reuters.

Warna kulit pun berbeza sangat tu. Perhatikan gambar belah kanan sekali, gambar dahi atas kulit cerah, sedangkan gambar bahagian mulut tu kemerahan sikit. Tukang manipulasi gambar itu pun belum teliti buat kerja.

Usahkan gambar yang bezanya puluhan tahun ini, jika anda mengupah seorang jurugambar paling handal dalam dunia pun, dan suruh dia shoot sekeping gambar anda hari ini dan sekeping esoknya, dengan angle yang sama, PASTI tidak akan sama!  Akan lain juga walaupun sedikit. Apa lagi seperti gambar Osama di atas, yang satunya ketika dia berdiri, yang satu lagi kononnya ketika terbaring mati.

Nampak sangat menipu kerajaan AS ini, Tuhan sudah tunjuk dengan terang lagi bersuluh lagi sekarang.  Apa lagi agaknya yang mereka nak nafikan nanti.  Barack Obama boleh pula katakan yang gambar rasmi kematian Osama Laden belum mereka keluarkan lagi, sedangkan akhbar-akhbar yang keluarkan gambar di atas kebanyakannya dimiliki dan dikawal oleh mereka juga. Jika benar gambar sebenar Osama dibunuh ada, mengapa masih tertunggu-tunggu untuk keluarkannya? Atau sedang mem 'photoshop' kan lagi yang lain pula?

Maka berita Osama Laden dibunuh oleh tentera AS yang terbaru itu sudah ternyata PALSU sama sekali. Lagi pun sudah banyak di war-warkan bahawa Osama Laden sudah mati suatu ketika dulu di sebuah hospital, kerana masalah buah pinggang.

Ada sumber-sumber dari Pakistan dan Afghanistan dulu yang mengatakan bahawa Osama Laden telah meninggal dunia sejak tahun 2001 lagi, dan dikebumikan di kawasan pergunungan tenggara Afghanistan. Ini kerana keadaan fizikalnya pada ketika itu pun sudah dalam keadaan sakit teruk, ketika digambarkan pada 27 Disember 2001, dimana dia sehari-hari memerlukan dialisis buah pinggang.

Sejarah pun ada membuktikan bahawa sudah beberapa kali mereka mengeluarkan audio tape yang kononnya adalah suara Osama tetapi sebenarnya bukan, seperti yang berlaku pada tahun 2002. Audio tape itu diumumkan palsu oleh Swiss Research Institute.

Pakar-pakar di Lausanne-based Dalle Molle Institute for Perceptual Artificial Intelligence membuat perbandingan dengan 20 tape dari Osama Laden yang diterima sebelum itu, dan membuat kesimpulan bahawa audio tape pada tahun 2002 itu adalah palsu, dengan kata lain, ada orang menyamar sebagai Osama..

Dan mengapa mereka menanam mayat yang kononnya dikatakan Osama Laden itu di laut? Sudah nampak di sini, kemungkinan besar kerana mahu hilangkan BUKTI.  Sungguh licik golongan ular berbisa ini .......


[Presstv.ir / Unikversiti]

5 ulasan:

  1. - On December 26, 2001, Fox News, citing a Pakistan Observer story, reported that the Afghan Taliban had pronounced Bin Laden dead and buried him in an unmarked grave.

    - On January 18, 2002, Pakistani President Pervez Musharraf announced: “I think now, frankly, he is dead.”

    - On July 17, 2002, the then-head of counterterrorism at the FBI, Dale Watson, told a conference of law enforcement officials that “I personally think he [Bin Laden] is probably not with us anymore.”

    - In October 2002, Afghan President Hamid Karzai told CNN that “I would come to believe that [Bin Laden] probably is dead.

    - In 2003, former Secretary of State Madeleine Albright told Fox News Channel analyst Morton Kondracke she suspected Bush knew the whereabouts of Osama bin Laden and was waiting for the most politically expedient moment to announce his capture.

    - In November 2005, Senator Harry Reid revealed that he was told Osama may have died in the Pakistani earthquake of October that year.

    - In February 2007, Professor Bruce Lawrence, head of Duke University’s Religious Studies program, stated that the purported video and audio tapes that were being released of Bin Laden were fake and that he was probably dead.

    - On November 2, 2007, former Pakistani Prime Minister Benazir Bhutto told Al-Jazeera’s David Frost that Omar Sheikh had killed Osama Bin Laden. Shortly after she exposed Bin Laden’s 2001 death, she was assassinated.

    - In March 2009, former US foreign intelligence officer and professor of international relations at Boston University Angelo Codevilla stated: “All the evidence suggests Elvis Presley is more alive today than Osama Bin Laden.”

    - In May 2009, Pakistani President Asif Ali Zardari confirmed that his “counterparts in the American intelligence agencies” hadn’t heard anything from Bin Laden in seven years and confirmed “I don’t think he’s alive.”

    [Infowars]

    BalasPadam
  2. Haizzz.. Tak tau lah yang mana satu yang patut dipercayai ni. Cerita dongeng mereka terlalu "meyakinkan". Perancangan mereka sangat teliti. Tapi sepandai2 tupai melompat akhirnya pasti akan jatuh ke tanah jua. Satu hari kita akan tahu mana yang benar, cuma pengaruh mereka sudah terlalu luas. Pasti mereka boleh tutup pekong mereka dan orang ramai tetap akan percaya.

    BalasPadam
  3. Gigi Osama tetap sama dengan gambar yang lama tu yer. Tak terjejas pun. Mungkin dia guna perisai kalis gigi masa diserang.

    BalasPadam
  4. Pada hari Ahad lalu, laporan rasmi dari Iran mengatakan bahawa Osama bin Laden sudah meninggal dunia lama dulu kerana sakit.

    TEHRAN: Iranian media on Sunday reported that Iran refuted US claims that al Qaeda chief Osama bin Laden was killed by US special forces in an operation in the Pakistani garrison town of Abbottabad last Sunday.

    Refuting the official version given by the US administration, Iran’s Intelligence Minister Heidar Moslehi said that Iran has reliable information that Bin Laden died of illness some time ago. [The Express Tribune]

    BalasPadam
  5. CIA memberitahu dua jawatankuasa Senat bahawa ahli mereka dapat melihat foto bedah mayat dari pemimpin Al-Qaeda Osama bin Laden jika mereka mahu, seorang pembantu kongres berkata pada hari Selasa.

    CIA menjemput ahli-ahli dari Senate Intelligence Committee dan Senate Armed Services committee untuk membuat janji dengan badan perisikan untuk melihat foto-foto, kata pembantu itu lagi.

    Presiden Barack Obama minggu lalu memutuskan foto tidak akan ditunjukkan pada awam kerana ianya dapat mendorong keganasan dan digunakan oleh alQaeda sebagai alat propaganda. [The Express Tribune]

    Kerajaan AS tiada alasan lain lagi nampaknya .......

    BalasPadam

Terima kasih :)

Kategori

Air terjun (9) Ajaib (22) Al-Hadits dan Sains (2) Alam sekitar (11) AlQuran dan Sains (38) Angkasalepas (51) Animasi GIF (3) Antik (8) Aqidah (13) Arkeologi (21) Astronomi (47) Bala bencana (42) Batu kalimah (4) Batu permata (23) Biar betul (113) Biologi (2) Bionik (4) Budaya (5) Cinemagraph (3) Dajjal (2) Download (1) Duit (37) Duit Kertas (15) Duit Syiling (25) Dunia Hiburan (129) Ekonomi Dunia (20) Ensaiklopedia (55) Foto (345) Freemason (2) Freeware (3) Gempa bumi (7) Geologi (6) Gerhana bulan (1) GIF animation (3) Grafik 3D (3) Halimunan (3) Hamas (8) Hantu (79) High speed video (6) Iblis (13) Illuminati (27) Imam empat mazhab (5) Indeks batu permata (1) Indeks duit (2) Indeks kad telefon (1) Indeks sampul duit raya (1) Indeks setem (1) Internet (94) Jalan-jalan (56) Jenayah (121) Jin (62) Kad telefon (3) Kamera (21) Kamera digital (16) Kata-kata hikmah (28) Kemalangan (58) Kematian (55) Kesihatan dan Perubatan (202) Ketenteraan (46) Kiamat (7) Kisah akhir zaman (2) Klasik (61) Kristologi (54) Landskap (111) Makanan dan minuman (17) Makro (6) Manipulasi Foto (6) Metafizik (6) Misteri (59) Motivasi (34) Muzium mini (65) Paleontologi (1) Palestine (49) Paranormal (74) Penggodam (23) Perang (31) Perkahwinan (22) Pernikahan (18) Perubatan Islam (4) Polis (9) Politik (132) Politik dunia (49) Puisi (6) Rekod (102) Robotik (27) Sains (60) Sampul duit raya (5) Scam (5) Sedih (46) Sejarah (29) Sejarah Islam (16) Sejarah kuno (4) Selebriti meninggal (12) Seni (6) Seni beladiri (1) Senibina (21) Serangga (15) Sukan (43) Syiah (15) Syirik (1) Syria (41) Teknologi (247) Teknologi Nano (8) Teori konspirasi (181) Time lapse (39) Timur Tengah (177) Tumbuhan (37) UFO (39) Ulama meninggal dunia (2) Video (334) Wallpaper Islamik (40) Yahudi (10) Zionis (20)

Unikversiti Designed by Templateism.com & Copy Blogger Themes

Imej tema oleh blue_baron. Dikuasakan oleh Blogger.